แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration

Name: Kinley
LCSH: Calculus.
LCSH: Differentiation.
LCSH: Education -- Data processing.
LCSH: Educational technology -- Bhutan.
Abstract: Calculus is one of the greatest achievements of human intellect and demonstrates the power to illuminate the most fundamental problems in mathematics, physical sciences, biological sciences, and engineering. Calculus can reduce complicated problems to simple rules and procedures by using symbols and notations. However, use of symbols and notations might lead to losing the original pictures of the problems. Despite its importance, the teaching of introductory calculus always emphasizes manipulation of algebraic notations and rote learning. Students memorize algebraic procedural steps rather develop conceptual understanding. Most students learn the how instead of the why of calculus due to extensive use of algebraic symbols and notations. The real meanings of symbols and notations learned in the classroom are not interpreted explicitly in the context of real world situations. To address this issue, contextual and graphing activities based on the learning cycle approach were developed to enhance students’ conceptual understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration. Experimentally real activities for students were developed to convey the concepts of the fundamentals of calculus realistically and then represented in the form of graphs. The study was conducted with eleventh grade students in the south west of Bhutan. The experimental group results showed that the developed learning units significantly improved the students’ conceptual understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration and they also showed positive attitude towards the developed learning units.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2014
Modified: 2019-11-05
Issued: 2019-11-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH K55d 2014
eng
Spatial: Bhutan.
DegreeName: Master of Science
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5536885.pdf 5.69 MB5 2025-10-16 13:54:16
ใช้เวลา
-0.689506 วินาที

Kinley
Title Contributor Type
Project performance of Bhutan building construction
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Penjore, Kinley
Suphawut Malaikrisanachalee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Job satisfaction of primary teachers under samtse district of Bhutan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kinley Dorji
Nawarat Phlainoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Opinions of teachers and school management board on management of higher secondary schools in Thimphu Bhutan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kinley Gyeltshen
Wee Rawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Identification of mandarin (Citrus reticulata Blanco) in Bhutan by using morphological characteristics and AFLP analysis
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Dorji, Kinley
Chinawat Yapwattanaphun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of activity-based learning approach on learning achievement and learning satisfaction of the seventh grade students' toward mathematics
มหาวิทยาลัยรังสิต
Wangmo, Kinley
Somchanok Phuampai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kinley
Parames Laosinchai
Wararat Wongkia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of field trip on eighth grade Bhutanese students learning experience : a qualitative study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Dema T., Kinley
Nipaporn Chalermnirundorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping technique to enhance descriptive writing skills of grade four Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Wangmo, Kinley
Nipaporn Chalermnirundorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Leadership and management competencies required for bhutanese primary health care managers in reforming district health system
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Kinley Dorji
Phudit Tejativaddhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
River Flood modeling of Amochu River using GIS and HEC-RAS: A case study in Phuntsholing city, Chukha, Bhutan
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Kinley Dorji
Sittichai Choosumrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing diabetes self-management among Bhutanese people with type 2 diabetes mellitus
มหาวิทยาลัยบูรพา
Yangdon, Kinley;Khemaradee Masingboon;Niphawan Samartkit;เขมารดี มาสิงบุญ;นิภาวรรณ สามารถกิจ

บทความ/Article
Psychological impact and its affecting factors among nurses working in COVID-19 designated hospitals in Bhutan
มหาวิทยาลัยบูรพา
Gyaltshen, Kinley;Pornpat Hengudomsub;Chintana Wacharasin;ภรภัทร เฮงอุดมทรัพย์;จินตนา วัชรสินธุ์

บทความ/Article
Factors influencing diabetes self-management among Bhutanese patients with type 2 diabetes mellitus
มหาวิทยาลัยบูรพา
Yangdon, Kinley
Khemaradee Masingboon
Niphawan Samartkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perioperative risk factors for intraoperative hypothermia in adult patients undergoing elective surgery at Jigme Dorji Wangchuk National Referral Hospital, Bhutan
มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร
Kinley Zangmo
Sunisa Chatmongkolchart
วิทยานิพนธ์/Thesis
Psychological impact and its affecting factors among nurses working at COVID-19 designated hospitals in Bhutan
มหาวิทยาลัยบูรพา
Gyaltshen, Kinley
Pornpat Hengudomsub
Chintana Wacharasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kinley Pem
Pornpimol Sukavatee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Antifungal paper coated with clove essential oil for postharvest qualities of tomatoes
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Kinley Zangmo
Wirongrong Tongdeesoontorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Human health risk assessment of heavy metals in roadside dust near hydropower dams construction areas in Wangduephodrang District of Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kinley Dorjee
Pokkate Wongsasuluk
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analytical Study of the Relationship Between Gross National Happiness (GNH) of Bhutan and Buddhist Peaceful Means
มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย
Kinley Gyemo
Phramaha Weerasak Abhinandavedi
Ven. Ugyen Tshering
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parames Laosinchai
Title Creator Type and Date Create
A majority density approach with the cooperation of multiple experts for developing testing and diagnostic learning systems based on a concept-effect relationship model
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Wannapong Triampo
Dechawut Wanichsan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Khajornsak Buaraphan
Suchot Sinthsirimana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dragon fighting board game : a case study of finding greatest common divisors through a manipulative-based game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Supavee Aiemwongnukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wararat Wongkia;Parames Laosinchai;Artorn Nokkaew
Liu, Yiyao, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sorted : an educational digital game for learning sorting algorithm
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai
Apichat Phongsasithorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wararat Wongkia
Title Creator Type and Date Create
Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multimedia-supplemented instructional unit for learning household electrical energy consumption and conservation
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Monamorn Precharattana;Wararat Wongkia
Dorji, Ugyen.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated learning styles and prefered digital learning types approach for developing an online learning system for university students' SQL learning in a database management course
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Wararat Wongkia;Pratchayapong Yasri
Jirapipat Thanyaphongphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dragon fighting board game : a case study of finding greatest common divisors through a manipulative-based game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Supavee Aiemwongnukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wararat Wongkia;Parames Laosinchai;Artorn Nokkaew
Liu, Yiyao, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Punjaburee;Khajornsak Buaraphan;Wararat Wongkia
Narisra Komalawardhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,968
รวม 1,973 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 283,591 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 436 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 288 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 77 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 66 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 25 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 284,491 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28