แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

REFERENCE FRAMEWORK FOR DECISION-MAKING SUPPORT IN DEVELOPING TRANSIT TRADE CORRIDORS
กรอบอ้างอิงเพื่อสนับสนุนการตัดสินใจในการพัฒนาระเบียงการค้าผ่านแดน

Abstract: This research aims to investigate key critical factors for developing transit trade corridors (TTC) in optimizing trade and logistics performance, taking into account economic, geographic and political concerns among countries in the Northeast Asia region, which have been dynamically developing TTCs to optimize trade and logistics performance in association with development of transport infrastructure in the Greater Tumen Region located in the Northeast Asia This research explores key factors affecting the TTC through a comprehensive literature review in tandem with expert survey. Factor analysis, both exploratory and confirmatory, is employed to further investigate the underlying factors affecting more efficient development of a TTC. This research has drawn eight underlying factors affecting the design of a TTC: 1) development and policy implications (DPI), 2) safety, security and political concerns (SSPC), 3) environmental protection (EP), 4) financing and investment (FI), 5) soft infrastructure (SI), 6) hard infrastructure (HI), 7) geography and landscape (GL), and 8) corridor performance (CP). This research has geographical context of Northeast Asia subregion, which implies value of further research in the context of other subregions. In addition, since this research focused on identifying factors from policy-makers’ perspective, it would be also valuable to conduct further future research with a focus on other stakeholders’ perspective. There has not been any research done on factors to consider in developing TTCs in the world, whose consequence is no readily available reference that can support a systematic assessment and decision-making in development of TTCs. The findings of this research provides a helpful reference framework for policy-makers, potential users and developers of TTC to refer in planning and developing TTCs.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาถึงปัจจัยสำคัญที่สำคัญในการพัฒนาเส้นทางการเดินรถทางเดินรถ (TTC) เพื่อเพิ่มประสิทธิภาพด้านการค้าและโลจิสติกส์โดยคำนึงถึงความแตกต่างทางเศรษฐกิจภูมิศาสตร์และการเมืองระหว่างประเทศในภูมิภาคเอเชียตะวันออกเฉียงเหนือซึ่งได้มีการพัฒนา TTCs แบบไดนามิกเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพการค้าและ ผลการดำเนินงานด้านโลจิสติกส์ร่วมกับการพัฒนาโครงสร้างพื้นฐานด้านการคมนาคมในเขตมหานครเทอร์เรนท์ที่ตั้งอยู่ในภาคตะวันออกเฉียงเหนือของเอเชียงานวิจัยนี้ศึกษาถึงปัจจัยสำคัญที่ส่งผลกระทบต่อ TTC โดยการทบทวนวรรณกรรมอย่างละเอียดควบคู่ไปกับการสำรวจของผู้เชี่ยวชาญ การวิเคราะห์ปัจจัยทั้งแบบสำรวจและแบบยืนยันจะใช้เพื่อศึกษาปัจจัยพื้นฐานที่มีผลต่อการพัฒนา TTC ที่มีประสิทธิภาพมากขึ้น งานวิจัยนี้ได้ชี้แจงปัจจัยพื้นฐาน 8 ประการที่มีผลต่อการออกแบบ TTC ดังนี้ 1) การพัฒนาและผลกระทบทางนโยบาย (DPI) 2) ความปลอดภัยความมั่นคงและการเมือง (SSPC) 3) การคุ้มครองสิ่งแวดล้อม (EP) 4) การจัดหาเงินทุนและการลงทุน ( FI), 5) โครงสร้างพื้นฐานอ่อน (SI), 6) โครงสร้างพื้นฐานที่แข็ง (HI), 7) ภูมิประเทศและภูมิทัศน์ (GL) และ 8) ประสิทธิภาพการเดิน (CP) งานวิจัยนี้มีบริบททางภูมิศาสตร์ของภาคพื้นเอเชียตะวันออกเฉียงเหนือซึ่งแสดงถึงคุณค่าของการวิจัยเพิ่มเติมในบริบทของอนุภูมิภาคอื่น ๆ นอกจากนี้เนื่องจากงานวิจัยนี้มุ่งเน้นการระบุปัจจัยต่างๆจากมุมมองของผู้กำหนดนโยบายก็จะเป็นประโยชน์ในการดำเนินการวิจัยในอนาคตต่อไปโดยมุ่งเน้นที่มุมมองของผู้มีส่วนได้เสียอื่น ๆ ยังไม่ได้มีการวิจัยใด ๆ เกี่ยวกับปัจจัยที่จะต้องพิจารณาในการพัฒนา TTCs ในโลกซึ่งผลที่ตามมาคือการอ้างอิงที่พร้อมใช้งานซึ่งสามารถสนับสนุนการประเมินและการตัดสินใจอย่างเป็นระบบในการพัฒนา TTCs ผลการวิจัยนี้เป็นกรอบอ้างอิงที่เป็นประโยชน์สำหรับผู้กำหนดนโยบายผู้ใช้ศักยภาพและนักพัฒนาของ TTC ในการวางแผนและพัฒนา TTCs
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 2016
Modified: 2019-09-01
Issued: 2019-09-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/bitstream/123456789/55339/1/5587767020.pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5587767020.pdf 1.99 MB
ใช้เวลา
0.03318 วินาที

Sangwon Lim
Title Contributor Type
REFERENCE FRAMEWORK FOR DECISION-MAKING SUPPORT IN DEVELOPING TRANSIT TRADE CORRIDORS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sangwon Lim
Kamonchanok Suthiwartnarueput
Paul Tae-Woo LEE
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kamonchanok Suthiwartnarueput
Title Creator Type and Date Create
Factors affecting the selection of fourth party logistics provider in the automotive and consumer product industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput
Thipparat Chuthaphisith
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors causing import goods classification errors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput
Prachya Prachsarnpetch
วิทยานิพนธ์/Thesis
SUPPLY CHAIN MANAGER COMPETENCIES AND THEIR IMPACT ON SUPPLY CHAIN INTEGRATION
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Supachai Archiwaranguprok
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting supplier performance through the buyer-supplier commitment
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Waraporn Tungjitjarurn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-dependent criteria supplier selection with uncertain performance evaluation
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Ornicha Anuchitchanchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
INCREASING FINANCIAL HEALTH STABILITY FOR LOGISTICS COMPANIES IN THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Jaruwan Songsang
วิทยานิพนธ์/Thesis
STRATEGIC FIT FOR OUTSOURCING OF PHARMACEUTICAL MANUFACTURING A SCENARIO STUDY IN THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Sompong Apithamsoonthorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
AN ADOPTION OF MARPOL 73/78 FOR MANAGING SHIP-GENERATED GARBAGE IN LAEM CHABANG PORT : A CASE OF SHIPPING COLLABORATIONS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Chalermpong Senarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Liner Shipping Connectivity and International Trade in Southeast Asia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Mohamad Reza
วิทยานิพนธ์/Thesis
FACTORS AFFECTING THE SUCCESS OF RAILWAY DEVELOPMENT PROJECTS : A CASE OF THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Waralee Peetawan
วิทยานิพนธ์/Thesis
REFERENCE FRAMEWORK FOR DECISION-MAKING SUPPORT IN DEVELOPING TRANSIT TRADE CORRIDORS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Paul Tae-Woo LEE
Sangwon Lim
วิทยานิพนธ์/Thesis
MODE CHOICE SELECTION FOR RUBBER EXPORT: TRANG TO PENANG PORT
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput
Chanikarn Klaewphun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of criteria for air cargo terminal classification model
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Treephis Rodbundith
วิทยานิพนธ์/Thesis
Increasing stability in natural rubber supply chain
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Suratwadee Arunwarakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Quality improvement in airfreight service : case study of Lufthansa Cargo Ag
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput
Supatra Emaruji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Servitization model for chemical industry in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pongsa Pornchaiwiseskul;Kamonchanok Suthiwartnarueput
Tanyaporn Kanignant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drivers for reverse logistics packaging in circular economy for Thailand beverage industry from the manufacturer perspective
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Patiparn Sajjasophon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital transformation factors influencing the sustainability of logistics service providers in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Putthiwat Singhdong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supply chain collaboration for sustainability in Thailand\'s dairy industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Virayos Vajirabhoga
วิทยานิพนธ์/Thesis
The healthcare information for patient referral
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul
Veerawan Aumpanseang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contributing factors in aircraft accidents triggering fatalities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Pongsa Pornchaiwiseskul;Chula Sukmanop
Prakayphet Chalayonnawin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Paul Tae-Woo LEE
Title Creator Type and Date Create
REFERENCE FRAMEWORK FOR DECISION-MAKING SUPPORT IN DEVELOPING TRANSIT TRADE CORRIDORS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kamonchanok Suthiwartnarueput;Paul Tae-Woo LEE
Sangwon Lim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,977
รวม 4,986 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 245,495 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,246 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 55 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 246,827 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33