แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Relationship Between Service Marketing Mix and Customer Satisfaction in Commercial Fitness Centers in Bangkok Metropolis
ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการกับความพึงพอใจของลูกค้าในธุรกิจฟิตเนสเซนเตอร์ในกรุงเทพมหานคร

LCSH: Consumer satisfaction
LCSH: Human services
LCSH: Physical fitness centers -- Thailand -- Bangkok
Abstract: The main purpose of this research was to prove the relationship between factors (Ps) in service marketing mix and customer satisfaction for fitness centers in Bangkok Metropolis. The problem simply lay in the fact that lack of work had been done with respect to customer satisfaction in the fitness centers (in Bangkok). Thus, the research had the aim to reduce the gap in literature by focusing on fitness centers in Bangkok; businesses which can be elevated and improved based on improving the customer satisfaction levels through the factors (7 Ps) of service marketing mix. The research used quantitative method of research and survey questionnaire tool to collect data from 50 fitness clubs (sample size of 500 respondents) in Bangkok. The research, after data collection and analysis, concluded that all 7 Ps of service marketing mix have a positive relationship with customer satisfaction; only four of the seven Ps of service marketing mix are proven to bring variations (positive) in the customer satisfaction levels. Thus, from the conclusions it was recommended that the five variables (People, Process, Physical Evidence, Product and Price), that cause positive variations in customer satisfaction, should be incorporated in strategic decisions as improving these variables would highly likely increase and improve the customer satisfaction levels. Recommended area of further study includes incorporating other independent variables like service quality and customer preferences.
Abstract: จุดประสงค์หลักของงานวิจัยชิ้นนี้แสดงให้เห็นถึงความสัมพันธ์ระหว่างการบริการทางการตลาดและความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อฟิตเนสในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร เนื่องจากปัญหาในการขาดความเชื่อใจจากลูกค้าฟิตเนสในกรุงเทพ ฉะนั้นการวิจัยจึงมุ่งเป้าไปที่ธุรกิจฟิตเนสในกรุงเทพว่า ธุรกิจฟิตเนสแห่งใดที่จะสามารถยกระดับความพึงพอใจของลูกค้าโดยอาศัย 7 ตัวแปร (7PS) ของการบริการทางการตลาดแบบผสม โดยอาศัยการวิจัยเชิงปริมาณและการใช้แบบสอบถามในการรวบรวมข้อมูลจากฟิตเนส 50 แห่งในเขตกรุงเทพมหานคร (จากกลุ่มตัวอย่าง 500 แห่ง) หลังจากการรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลแล้วนั้น สรุปได้ว่า 7 ตัวแปรของส่วนผสมการบริการทางการตลาดมีความสัมพัน์ในเชิงบวกกับความพึงพอใจของลูกค้า โดย 4 ใน 7 ตัวแปรมีการพิสูจน์ว่าสามารถเพิ่มระดับความพึงพอใจของลูกค้าได้ ฉะนั้นจากการสรุปผลในครั้งนี้แนะนำว่า 5 ตัวแปร (People, Process, Physical Evidence, Product and Price) เป็นตัวแปรหลักที่สร้างความสัมพันธ์เชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้า การพัฒนาตัวแปรเหล่านี้จึงเป็นกลยุทธ์หลักที่จะช่วยเพิ่มระดับความพึงพอใจของลูกค้าได้ แนะนำให้ศึกษาตัวแปรอิสระอื่นๆเช่นคุณภาพในการบริการ เป็นต้น
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2015
Modified: 2019-08-29
Issued: 2019-08-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51364
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Sports Science
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5778420939[1].pdf 3.37 MB10 2022-01-13 16:52:19
ใช้เวลา
0.016321 วินาที

Omer Celik
Title Contributor Type
The Relationship Between Service Marketing Mix and Customer Satisfaction in Commercial Fitness Centers in Bangkok Metropolis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Omer Celik
Wanchai Boonrod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wanchai Boonrod
Title Creator Type and Date Create
The Relationship Between Service Marketing Mix and Customer Satisfaction in Commercial Fitness Centers in Bangkok Metropolis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Wanchai Boonrod
Omer Celik
วิทยานิพนธ์/Thesis
The socio-cultural impacts of professional football clubs on local residents in the socialist republic of Vietnam
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Wanchai Boonrod;Juta Tingsabhat
Tri Thien Huynh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,589
รวม 1,591 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 28,729 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 13 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 4 ครั้ง
รวม 28,757 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46