แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Prediction of carbon monoxide concentrations from road traffic at signalized intersections

Organization : King Mongkut's University of Technology Thonburi. The Joint Graduate School of Energy and Environment. Environmental Technology
keyword: Carbon monoxide
; Air pollution
; Atmospheric models
Abstract: Based on the US EPA air pollution model, CAL3QHC version 2.0 is applied to predict Carbon Monoxide (CO) concentrations ffom road traffic at signalized intersections in Khon Kaen province, which is located in the northeastern part of Thailand. Three intersections; Sanambin school (Sm), Khon Kaen hospital (KKH) and Siarn Commercial bank (SCB) intersections; were selected for the case studies. Data collections such as the physical geometry of the sites, traffic data, meteorological data, and CO concentrations from the intersections were conducted and have been used as an input to the model. The prediction results are compared to the measurement. The results of CO concentration predictions correspond mostly to the measurements. At the SNBand KKH intersection, the predicted CO concentrations are close to those observed, except for some hours, the predicted CO concentration are varied in agreement due to the upwind location of the receptor, low wind speed and rainy periods. According to the location of the SCB intersection is in the central business district area, where it is surrounded by high buildings and is near another intersection, moreover the monitoring mobile station was located close to an underground parking lot, therefore the CO concentration observations are higher than the CO concentration prediction for working days. The ArcGIS 8.3 is used for displaying the dispersion of CO concentration each hour. It can show the dispersion of concentration and also can indicate which area is facing a problem of air pollution when analyzed with other layers such as high density of population or sensitive areas as well as an aerial photograph. This study can be used for assessing the traffic air pollution at the roadway intersections. Moreover the ArcGIS 8.3 can be used as a tool for air quality management.
King Mongkut's University Technology Thonburi. Library
Address: กรุงเทพมหานคร (Bangkok)
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2003
Issued: 2007-07-16
Modified: 2007-07-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9741838328
CallNumber: JGSEE65
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights King Mongkut's University of Technology Thonburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 JGSEE 65.pdf 3.71 MB46 2023-04-24 15:21:52
2 JGSEE 65 ab.pdf 80.01 KB28 2018-05-10 18:06:26
3 JGSEE 65 ab.txt 2.15 KB17 2018-05-10 18:06:27
ใช้เวลา
0.035956 วินาที

Atit Tippichai
Title Contributor Type
Prediction of carbon monoxide concentrations from road traffic at signalized intersections
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Atit Tippichai
Prungchan Wongwises
Pongrid Klungboonkrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applications of GIS for analyzing air pollution from urban road traffic
มหาวิทยาลัยขอนแก่น
Atit Tippichai

บทความ/Article
Traffic air pollution prediction using KKU-TAPP package and geographic information systems
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Atit Tippichai;Pongrid Klungboonkrong;Suvannee Adsavakulchai

บทความ/Article
Prediction of CO concentrations from road traffic at signalized intersections using CAL3QHC model the Khon Kaen case study
มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร
Atit Tippichai;Pongrid Klungboonkrong;Rudklao Pan-Aram;Prungchan Wongwises

บทความ/Article
Prungchan Wongwises
Title Creator Type and Date Create
การคำนวณหาแรงเฉือนของลมบนผิวน้ำเหนือทะเลในอ่าวไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Asst.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Prof.Dr.Yongnian Shi;Dr.Dusadee Sukawat
เมธี แย้มกสิกร
Yamkasikorn, Medhee
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประมาณค่าฟังก์ชันโดยวิธีการของ Pade', Maehly และ Clenshaw-Lord-Sidi
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc. Prof. Dr. Prungchan Wongwises
รจนา เชี่ยวชาญ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษารูปแบบของการแจกแจงความถี่ของปริมาณการแผ่รังสีของดวงอาทิตย์และการแจกแจงความถี่ของความเร็วลม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
เสาวรส ศรีสุข
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพิสูจน์ทฤษฏีบทในเวกเตอร์แคลคูลัส โดยวิธีไม่มาตรฐาน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
รักพร ดอกจันทร์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of sulfur dioxide distribution in mae moh power plant area
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Xiaocn Lei
รัดเกล้า มโนน้อม
Rudklao Manonom
วิทยานิพนธ์/Thesis
ความสูงของคลื่นตามตำแหน่งพายุหมุนที่เกิดขึ้นในบริเวณอ่าวไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
นิติมา อัจฉริยะโพธา
วิทยานิพนธ์/Thesis
การหาสนามลม ณ ระดับ 500 เฮกโตปาสคาล
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
ธิดาพร ศุภภากร
วิทยานิพนธ์/Thesis
การแก้ปัญหาสมการเชิงอนุพันธ์ย่อยเชิงเส้นโดยวิธีมัลติกริด
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
ประพรรณพร รัตนะ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประมาณค่าฟังก์ชันโดยใช้ cubic spline
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prof.Dr.Robert Harold Buchanan Exell;Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
วันดี ใจสะอาดซื่อตรง
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพยากรณ์ปริมาณฝนด้วยแบบจำลอง การพยากรณ์อากาศ MM5
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
ธวัชชัย สิริกานติโสภณ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การคำนวณทิศทางการไหลของกระแสน้ำเฉลี่ยรายเดือนบนพิกัดทรงกลมในทะเลอันดามันบริเวณประเทศไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
สุภาณี สุวรรณศิลป์
วิทยานิพนธ์/Thesis
การสร้างโครงข่ายแบบอะแดพทีพเมช
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
นัฐดา ยีสมัน
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of carbon monoxide concentrations from road traffic at signalized intersections
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Pongrid Klungboonkrong
Atit Tippichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modeling traffic noise at a signalized intersection
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Sorawit Narupiti
Suwajchai Paoprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Technique for Finding an Initial Approximation to the Solution of a System of Nonlinear Equations by Newton's Iteration
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;ปรุงจันทร์ วงศ์วิเศษ
Aungkana Kitichattraporn
อังคณา กิติฉัตราภรณ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of ENSO on the land surface's moisture in Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Wonlee Nounmusig
วิทยานิพนธ์/Thesis
Numerical Modeling of Erosion at Bangkhuntien Shoreline, Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Prasertsak Ekphisutsuntom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Application of Adaptive Mesh Model for Simulating Seasonal Current Circulation in the Gulf of Thailand and Andaman Sea
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Boobphachard Chansawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on The Numerical Three Dimensional Ocean Modeling for the Gulf of Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Nitima Aschariyaphotha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on Carbon Monoxide Emission and Dispersion in Chiang Mai City
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Surachai Sathitkunarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on PMlo dispersion in Saraburi
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Sittichai Pimonsree
วิทยานิพนธ์/Thesis
The surface features of the southwest monsoon onset over Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Prasarn Sangwaldach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing the Current Temperature and Energy in the Andaman Sea
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Advisor
Sakharin Suwannathatsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Diurnal Cycle Variation of Rainfall over Indonesia Using TRMM Data
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Advisor
Andik Pribadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Adaptive Mesh Model for Simulating Seasonal Current Circulation in the Gulf of Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Usa Humphries;Prungchan Wongwises
Boobphachard Chansawang
บุปผชาติ จันทร์สว่าง
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pongrid Klungboonkrong
Title Creator Type and Date Create
Prediction of carbon monoxide concentrations from road traffic at signalized intersections
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Pongrid Klungboonkrong
Atit Tippichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Consequences of Electric Vehicle and Mass Transit System Development and Land Use Planning on the Transport Related Performances and Energy and Environmental Aspects: The Khon Kaen Case Study
มหาวิทยาลัยขอนแก่น
Pongrid Klungboonkrong
Sina Long
วิทยานิพนธ์/Thesis
Selection of the Policy Measures for Sustainable Urban Land Use and Transport Development by Applying the Concept from Knowledgebase KonSULT: A KKU Case Study, Thailand
มหาวิทยาลัยขอนแก่น
Pongrid Klungboonkrong
Prak Mesa
แพรก เมซ่า
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,038
รวม 3,047 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 129,598 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 40 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
รวม 129,690 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104