แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Integrated aggregate production and marketing promotion planning under uncertainty : a case study

Organization : Thammasat University. Sirindhorn International Institute of Technology. Industrial Engineering Program

Organization : Thammasat University. Sirindhorn International Institute of Technology. Industrial Engineering Program

Organization : Thammasat University. Sirindhorn International Institute of Technology. Industrial Engineering Program

Organization : Thammasat University. Sirindhorn International Institute of Technology. Industrial Engineering Program
keyword: Aggregate production planning
LCSH: Uncertainty -- Mathematical models
LCSH: Production planning
; marketing promotion
; fuzzy multi-objective linear programming
Abstract: This paper provides a general model that optimizes the aggregate production plan and marketing promotion plan simultaneously. There are three types of marketing promotions under consideration which are temporary discount, temporary volume increment, and offering premium gift when some units are bought. The aggregate production plan mainly considers number of workers, overtime, and inventory level in each period. Two main sources of uncertainty, namely, demand and effects of promotions are considered. They are handled by triangular fuzzy numbers, which represent pessimistic, most-likely, and optimistic situations. The optimization model is a fuzzy multi-objective linear programming model. A case study in a real company is used to illustrate the effectiveness of the model. The results show that the model can find a good compromised solution that simultaneously maximize the profits under pessimistic, most-likely, and optimistic situations.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2011
Modified: 2566-07-14
Issued: 2012-03-10
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : Asian International Journal of Science and Technology in Production and Manufacturing Engineering. Vol. 4, No.2 (Apr.- Jun. 2011), p. 13-25
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 aij040203.pdf 299.81 KB
ใช้เวลา
0.022264 วินาที

Pisal Yenradee
Title Contributor Type
Songpon Predawut
Title Contributor Type
P. Rungmanochai
Title Contributor Type
W. Eamcharoenying
Title Contributor Type
Integrated aggregate production and marketing promotion planning under uncertainty : a case study
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
W. Eamcharoenying

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,679
รวม 1,684 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 58,886 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 58,928 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46