แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

แบบจำลองการเลือกพาหนะสำหรับการขนส่งสินค้า กรณีศึกษาการขนส่งสินค้าระหว่างกรุงเทพมหานครและภาคตะวันออกของประเทศไทย
Modal Split Model for Freight Transportation: A Case Study of Freight Transportation between Bangkok and the Eastern Region of Thailand

Organization : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
keyword: Freight Transportation
; Modal Split Model
; Freight Transport Forecast
Abstract: This thesis is a study to develop mathematical models used for the prediction of modechoice for freight transportation between Bangkok and the eastern region of Thailand. We interviewed113 companies providing transportation service for five major commodities: rice, sand, cement,petroleum, and container. We analyzed an amount of goods movements in the study areas andanalyzed the factors influencing choice of transportation modes of the companies. The availablemodes are truck, train, and barge. The results show that the factors influencing mode choice werevolume of product, truck ownership, transport cost, travel time, and several attributes representinglevel of service of each mode. The models developed in this study are composed of two sub-models:Cross-classification model and Logit model. Cross-classification models were used to forecast freighttransportation by captive firms. This model indicates the relation between volume transported bytrucks and independent variables classified in several levels. Logit models were used to predict freighttransportation by non-captive firms. The models used an assumption that a firm would choose themode offering the maximum benefit to the firm which is measured by utility. Most models developedin this study can be used to forecast freights for each mode with acceptable level of accuracy. Themodels were also used to test effects of some policies related to the development of freighttransportation system.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Address: กรุงเทพมหานคร (Bangkok)
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2544
Issued: 2005-10-28
Modified: 2006-05-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9746244094
CallNumber: CVE984
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CVE984.pdf 20.08 MB751 2025-04-09 17:43:31
2 CVE984ab.pdf 361.76 KB170 2025-04-09 17:42:59
3 CVE984ab.smi.txt 1.67 KB148 2021-08-22 16:00:07
ใช้เวลา
0.040907 วินาที

ณกร อินทร์พยุง
ผศ.ดร.วิโรจน์ ศรีสุรภานนท์
Title Creator Type and Date Create
การศึกษาการเข้าใช้ระบบขนส่งสาธารณะของคนพิการในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ผศ.ดร.วิโรจน์ ศรีสุรภานนท์
อนุชา นิลศรีไพรวัลย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
แบบจำลองการเลือกพาหนะสำหรับการขนส่งสินค้า กรณีศึกษาการขนส่งสินค้าระหว่างกรุงเทพมหานครและภาคตะวันออกของประเทศไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ผศ.ดร.วิโรจน์ ศรีสุรภานนท์
ณกร อินทร์พยุง
วิทยานิพนธ์/Thesis
แบบจำลองสำหรับทำนายพฤติกรรมการเลือกใช้ท่าอากาศยานของผู้โดยสารทางอากาศภายในประเทศ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. จรุณ มีสมบูรณ์;ผศ.ดร.วิโรจน์ ศรีสุรภานนท์
พิพัฒน์ อาจมีแก้ว
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,779
รวม 2,779 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 77,484 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 40 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 77,540 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104