แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Genre analysis in the letter of application and syllabus design

keyword: Genre
; Move
; Step
; Grammatical Featres
; Job Application Letter
; Genre-Based Syllabus
Abstract: This research aims at investigating the typical move-step structure and grammatical features of the job application letter genre used by English native speakers to write effectively. Fourteen job application letters were evaluated by three experts in the field of English language to prove the quality of those job application letters. The inter-rater reliability using SPSS was used to calculate the correlation between the ratings of three experts with the alpha internal consistency coefficient at .83. The findings indicate that English native speakers use various move-step structures for their job application letters without the typical pattern. For grammatical features, present simple tense was mostly used in establishing credentials (Move 1), enclosing documents (Move 4), soliciting response (Move 6), and ending politely (Move 7), while present progressive tense was frequently used in introducing candidature/offering candidature (Move 2/Step 2A). The tense commonly used in introducing candidature/essential detailing of candidature (Move 2/Step 2B) and introducing candidature/indicating value of candidature (Move 2/Step 2C) was past simple tense. A genre-based syllabus was designed based on move analysis and grammatical knowledge of tenses for teaching students how to write effective job application letters.
มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร. สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ
Address: กำแพงเพชร
Email: lek_kanchana12@hotmail.com
Created: 2558
Modified: 2561-09-04
Issued: 2561-09-04
งานวิจัย/Research report
application/pdf
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 tpg.pdf 164.98 KB10 2023-02-25 16:36:08
2 abs.pdf 244.61 KB6 2020-10-15 16:17:24
3 ch1-5.pdf 1.02 MB12 2021-02-04 21:55:48
ใช้เวลา
0.033382 วินาที

Pratabjai Tatsanajamsuk
Title Contributor Type
Genre analysis in the letter of application and syllabus design
มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร
Pratabjai Tatsanajamsuk

งานวิจัย/Research report
The roles of indirect asynchronous electronic feedback versus direct corrective feedback in improving students' l2 writing: a multiple-case study of Thai undergraduate students
สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
Pratabjai Tatsanajamsuk
Saksit Saengboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,359
รวม 1,371 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 90,452 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 56 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 35 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
รวม 90,546 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33