แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Promoting students interactional competence through teachers' questions and verbal feedback

Organization : King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Faculty of Applied Arts
keyword: Interactional competence
LCSH: VERBAL ABILITY
LCSH: ENGLISH LANGUAGE -- STUDY AND TEACHING
Abstract: All Thai students are required to study English grammar and lexis from grade one to undergraduate level or above, that is, approximately 16 years. However, their English skills are still poor. According to Bunyamanee (2017), “In the latest English Proficiency Index conducted by Education First, a global language school opearator, Thailand is ranked 53rd among 80 non-native English speaking countries and territories”. He explained that foreign teachers admitted that their students’ lack of proficiency in speaking and listening. Most students are shy and try not to speak in English because they are afraid to make mistakes (Bunyamanee, 2017). It is highly possible that Thai students are not competent listeners and speakers because they have few opportunities to practice these two skills in either the classroom or their indigenous community. Walsh and Li (2013) said that teaching and learning a language can accomplish through interaction. They also explained that learning opportunities and learners’ involvement can be constructed or obstructed by teachers’ use of language. Therefore, this paper sheds light on teachers’ questions and verbal feedback which can promote students’ interactional competence in the classroom. Its main purpose is to provide teachers’ knowledge about asking questions and providing verbal feedback effectively. Moreover, different types of questions and verbal feedback and their impacts on students’ interactional competence are described. Tips and strategies about how to use questions and verbal feedback effectively to reach students’ interactional competence are also provided.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2017
Modified: 2561-08-08
Issued: 2018-08-08
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : วารสารวิชาการศิลปศาสตร์ประยุกต์. ปีที่ 10, ฉบับที่ 2 ‪(ก.ค.-ธ.ค. 60)‬, หน้า 130-138
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 art_60_100212.pdf 293.12 KB4 2024-10-01 10:17:38
ใช้เวลา
0.023373 วินาที

Yaowaret Tharawoot
Title Contributor Type
The effect of teacher verbal feedback on student participation in English postgraduate classrooms : a classroom research
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Yaowaret Tharawoot
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
งานวิจัย/Research report
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,186
รวม 3,191 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 55,449 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 62 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 55,516 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101