แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

การวิเคราะห์โครงสร้างถนนที่มีดินซีเมนต์ที่แตกเป็นพื้นทางและรองพื้นทาง. เล่ม 1, เล่ม 2
Analysis of pavement containing cracked soil-cement base and soil-cement subbase

Organization : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
keyword: Cracked Soil-Cement Pavement
; Flexible Pavement
; โครงสร้างชั้นดินซีเมนต์ที่แตก
; โครงสร้างชั้นทางหยุ่นตัว
Abstract: Since the past up to the present time, the Department ofHighways has still used the empirical method in flexible pavementdesign. This design method is based on the past experience. Thisdesign method has a number of limitations, namely, the weight oftruck and the material must not be differed from the past design.Today it is commonly found that flexible pavement failed before itsdesign life. This might be due to the quality of the pavementmaterials is lower than it should be, or the actual truck load isgreater than the design are specified in the manual. It will beseen that flexible pavement design following the empirical methodtends to be unreliable especially for the road carrying very heavytruck.As a result the road authorities in many countries as wellas the Department of Highways in Thailand started to change toempirical design method to analytical design method. The analyticaldesign method has the advantage over the empirical design method bycompensating with some handicaps. The must important advantage isthat the analytical design enables the pavement engineer calculatingthe stress, strain and deflection in all layers of the pavementstructure. Thus, the pavement engineer can understand theperformance of the pavement under the wheel load much better.The major cause of discrepancy between the empirical designand the analytical design is the traffic volume and the truck weightthat have been considerably increased from the beginning. Bothtraffic volume and truck weight tend to cause the movement of theunbound granular base and subbase courses. The traffic volume andtruck weight will induce the radial tensile strain underneath bothlayers of the pavement, thus causing rutting and cracking on theroad surface, As a result the road will fail in short time afteropen to traffic. So the Department of Highways introduces thesoil-cement to replace the unbound granular base and subbase in theheavy traffic road because it can withstand higher radial tensilestrain than the granular layers. Soil-cement is usually employed inthe Northeastern Thailand because of the scarcity of the rodesources in this region.However reflected crack is generally formed in thesoil-cement road. The width of the crack depends on a number offactors. In this study the stress, strain and deflection of someselected 25 routes are investigated by the analytical designapproach. The base cause of all routes is cracked soil-cement.Their subbase cause is also soil-cement. Truck weights under thisinvestigation program are 21, 23 and 25 tons. Subgrade CBR variesfrom 2 to 10, and the average daily traffic (ADT) from 800 to 10,500vehicles per day.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Address: กรุงเทพมหานคร (Bangkok)
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2534
Issued: 2005-04-15
Modified: 2006-05-31
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9748157483
CallNumber: CVE425
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CVE425.pdf 74.73 MB119 2024-02-22 14:08:51
2 CVE425ab.pdf 126.26 KB30 2023-12-07 15:37:46
3 CVE425ab.smi 2.99 KB16 2023-12-07 15:38:33
ใช้เวลา
0.028081 วินาที

ศิริพงษ์ ทรงศิริ
Title Contributor Type
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนที่มีดินซีเมนต์ที่แตกเป็นพื้นทางและรองพื้นทาง. เล่ม 1, เล่ม 2
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศิริพงษ์ ทรงศิริ
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
Title Creator Type and Date Create
การเปรียบเทียบการออกแบบโครงสร้างชั้นทางหยุ่นตัวตามวิธี The Asphalt Institute แบบเก่ากับแบบใหม่
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
ปิยะ รัตนสุวรรณ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนลาดยางที่มีดินซีเมนต์ที่ไม่แตกเป็นพื้นทางและรอง พื้นทาง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
สาโรจน์ เวิ่นทอง
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนที่มีดินซีเมนต์ที่แตกเป็นพื้นทางและรองพื้นทาง. เล่ม 1, เล่ม 2
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
ศิริพงษ์ ทรงศิริ
วิทยานิพนธ์/Thesis
แหล่งทรายก่อสร้างในพื้นที่ภาคกลางตอนล่างของประเทศไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;อ. ชิมชัย เศตะพราหมณ์
วิศว์ รัตนโชติ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนลาดยางที่มีดินซีเมนต์ที่ไม่แตกเป็นพื้นทาง และรองพื้นทาง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;พานิช วุฒิพฤกษ์
ศิริศักดิ์ ภู่นพมาศ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์ความคงตัวของถนนคันทางเสริมความคงตัวบนดินอ่อน ที่มีความหนาต่าง ๆ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;รศ. เกษม เพชรเกตุ
สมปาน อาชานัยนันท์
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์พฤติกรรมการทรุดตัวของทางสายกรุงเทพ-ชลบุรี (สายใหม่) ตอน 3-A/2
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;รศ. เกษม เพชรเกตุ
ชาญณรงค์ หฤทัยปรีย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
พฤติกรรมของแรงเค้น ความเครียดและกำลังของขี้เถ้าแกลบปรับปรุงคุณภาพด้วยทรายและซีเมนต์
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
สนธยา กงกองแก้ว
วิทยานิพนธ์/Thesis
พฤติกรรมของคันทางถนนสายกรุงเทพฯ-ชลบุรี (สายใหม่) ก่อนและหลังการติดตั้ง PVD
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
นพพร สิตวรเวศย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,982
รวม 2,990 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 274,849 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,362 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 321 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 158 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 85 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
สถาบันเทคโนโลยีปทุมวัน = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 276,803 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46