แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

การวิเคราะห์โครงสร้างถนนลาดยางที่มีดินซีเมนต์ที่ไม่แตกเป็นพื้นทางและรอง พื้นทาง
Analysi of asphalt pavement containing uncracked soil-cement base and soil-cement subbase

Organization : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
keyword: Flexible Pa vement
; Semi-Rigid Pavement
; โครงสร้างชั้นทางหยุ่นตัว
; โครงสร้างชั้นทางดินซีเมนต์
Abstract: he method of the flexible pavement design could be dividedinto two approaches as empirical design and analytical design.Designing the flexible pavement structures in Thailand follows themethod of The Asphalt Institute developed in 1969 for more than20 years. This is the eighth edition of the design manual No.Ms-1which is empirically developed. This method could not determine thestress,strain and deflect ion induced within the pavement structureas a result of the applied loads. The legal truck weight in Thailandis 21 metric tons As the vehicle weight increases,the service lifeof the road decreases.The empirical design method could not estimatethe probable reduction of the service life of the road becausethe induced stress or strain could not be determined.As the vehicle weight tends to be higher than the legal loadlimit ,the Department of Highways introduced the soil-cement roadinto Thailand because it can withstand overloaded truck mch higherthan the conventional crushed rock base. Designing the soil-cementroad in Thailand tends to follow the PCA design method which isempirically developed as well. As the vehicle weight is considerably greater than the legalone at present,the Department of Highways realized about thenecessity of analytical approach of pavement design in order thatthe stress,strain and deflect ion in the p avment could be estimated.The Department of Highways tries to develop the PSAD2A-PC programfor use in pavement analps is. In this study the pavements containinguntracked soil-cemnt base and soil-cement subbase of sane selected25 routes are analysed for different stress,strain and deflectionvalues under the truck loads of 21,23 and 25 metric tons .Thesubgrade CBR of the studied routes varies fran 2 to 10 and the ADTfrom 1000 to 10,000 vpd.Results of analysis tend to indicate thatthe radial tensile strain under the asphalt concrete surface aswell ~EI the vertical ccmpressive strain on the top of subgrade couldbe greatly reduced by an introduction of the soil-cement base andsubbase in the pavement structure.Roth parameters are the importantdesign criteria for flexible pavement in the analytical approach.Other instructive information could be drawn from this study.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Address: กรุงเทพมหานคร (Bangkok)
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2534
Issued: 2005-04-15
Modified: 2006-05-31
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9748155927
CallNumber: CVE379
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CVE379.pdf 45.83 MB237 2024-02-22 14:44:08
2 CVE379ab.pdf 121.71 KB51 2023-12-07 15:39:41
3 CVE379ab.smi 2.53 KB21 2020-01-02 19:36:31
ใช้เวลา
0.020157 วินาที

สาโรจน์ เวิ่นทอง
Title Contributor Type
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนลาดยางที่มีดินซีเมนต์ที่ไม่แตกเป็นพื้นทางและรอง พื้นทาง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
สาโรจน์ เวิ่นทอง
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
Title Creator Type and Date Create
การเปรียบเทียบการออกแบบโครงสร้างชั้นทางหยุ่นตัวตามวิธี The Asphalt Institute แบบเก่ากับแบบใหม่
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
ปิยะ รัตนสุวรรณ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนลาดยางที่มีดินซีเมนต์ที่ไม่แตกเป็นพื้นทางและรอง พื้นทาง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
สาโรจน์ เวิ่นทอง
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนที่มีดินซีเมนต์ที่แตกเป็นพื้นทางและรองพื้นทาง. เล่ม 1, เล่ม 2
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
ศิริพงษ์ ทรงศิริ
วิทยานิพนธ์/Thesis
แหล่งทรายก่อสร้างในพื้นที่ภาคกลางตอนล่างของประเทศไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;อ. ชิมชัย เศตะพราหมณ์
วิศว์ รัตนโชติ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์โครงสร้างถนนลาดยางที่มีดินซีเมนต์ที่ไม่แตกเป็นพื้นทาง และรองพื้นทาง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;พานิช วุฒิพฤกษ์
ศิริศักดิ์ ภู่นพมาศ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์ความคงตัวของถนนคันทางเสริมความคงตัวบนดินอ่อน ที่มีความหนาต่าง ๆ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;รศ. เกษม เพชรเกตุ
สมปาน อาชานัยนันท์
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์พฤติกรรมการทรุดตัวของทางสายกรุงเทพ-ชลบุรี (สายใหม่) ตอน 3-A/2
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์;รศ. เกษม เพชรเกตุ
ชาญณรงค์ หฤทัยปรีย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
พฤติกรรมของแรงเค้น ความเครียดและกำลังของขี้เถ้าแกลบปรับปรุงคุณภาพด้วยทรายและซีเมนต์
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
สนธยา กงกองแก้ว
วิทยานิพนธ์/Thesis
พฤติกรรมของคันทางถนนสายกรุงเทพฯ-ชลบุรี (สายใหม่) ก่อนและหลังการติดตั้ง PVD
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ศ.ดร. ธีระชาติ รื่นไกรฤกษ์
นพพร สิตวรเวศย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,136
รวม 3,138 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 91,459 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 91,500 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46