แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Developing English speaking skills by role playing of grade 6 students at Klongha School, Pathum Thani
การพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษโดยการแสดงบทบาทสมมติของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนคลองห้า ปทุมธานี


LCSH: English language -- Conversation and phrase book
LCSH: English language -- Spoken language -- Study and teaching
LCSH: English language -- Study and teaching
Abstract: The aim of this research was two-fold. First of all, the researcher aimed to develop English speaking skills of Grade 6 students in Klongha School by utilizing role plays. Secondly, to compare learning achievement of Grade 6 students in English speaking skills before and after utilizing role plays. This study was experimental research. The subjects of this study were in a group of 30 grade 6 students, enrolled in the first semester of academic year 2016 in Klongha School. The research instruments were a pre-test before the treatment and a post-test after the treatment. The test included 20 questions of situations which contained 20 multiple choice questions. The additional research instruments were the speaking evaluation form the researcher used for observing the students’ behavior in speaking and the self-evaluation form for the students to use for evaluating themselves in their speaking ability before and after the experiment. In the quantitative analysis, after all the data was collected, they were analyzed and compared by using mean average x̄, standard deviation (S.D.) and t-test. The results from the pre-test and post-test were obtained, analyzed, and compared. The effectiveness of the English speaking skills of the students utilizing role playing activities as a whole was at the highest level (x̄ = 15.80, S.D. = 1.10). And the post-test results were 15.80 significantly higher than those of the pre-test scores 5.23 at a p-value = 0.05. The results of the observations of the students’ behavior in the speaking activities showed that the students developed much better in their speaking ability. The results of the self-evaluation of the students’ speaking ability after using the role play activities indicated that the students’ speaking ability was at a good level
Abstract: จุดมุ่งหมายของการวิจัยในครั้งนี้มีสองประการ ประการแรกผู้วิจัยมีจุดมุ่งหมายเพื่อพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ในโรงเรียนคลองห้าโดยใช้การแสดงบทบาทสมมติ ประการที่สองเพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ในทักษะการพูดภาษาอังกฤษก่อนและหลังการใช้การแสดงบทบาทสมมติ การศึกษาครั้งนี้ประกอบไปด้วยการวิจัยเชิงทดลอง กลุ่มตัวอย่างของการศึกษาเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จำนวน 30 คน ซึ่งเข้าเรียนในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2559 ในโรงเรียนคลองห้า เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบทดสอบก่อนและหลังการทดลอง การทดสอบประกอบไปด้วย 20 คำถามของสถานการณ์ต่างๆ ซึ่งเป็นคำถามแบบเลือกตอบจำนวน 20 ข้อ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเพิ่มเติม คือแบบประเมินผลการพูดของนักวิจัยที่ใช้ในการสังเกตพฤติกรรมการพูดและแบบประเมินตนเองของนักเรียนเพื่อใช้ในการประเมินความสามารถในการพูดก่อนและหลังการทดลอง ในการวิเคราะห์เชิงปริมาณหลังจากรวบรวมข้อมูลทั้งหมดแล้วนามาวิเคราะห์และเปรียบเทียบโดยใช้ค่าเฉลี่ย x, ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และค่า t-test ผลการวิจัยจากคะแนนทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน, การวิเคราะห์และการเปรียบเทียบพบว่าประสิทธิภาพของทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนที่ใช้กิจกรรมการแสดงบทบาทสมมติ โดยรวมอยู่ที่ระดับสูงสุดที่ค่าเฉลี่ย 15.80 ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานอยู่ที่ 1.10 และคะแนนผลการทดสอบหลังการทดลองอยู่ที่ 15.80 ซึ่งสูงกว่าคะแนนทดสอบก่อนการทดลอง 5.23 อย่างมีนัยยะสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการสังเกตพฤติกรรมของนักเรียนในกิจกรรมการพูดแสดงให้เห็นว่านักเรียนมีการพัฒนาการพูดได้ดีมาก ผลการประเมินตนเองของความสามารถในการพูดของนักเรียนหลังจากใช้กิจกรรมแสดงบทบาทสมมติแสดงให้เห็นว่าความสามารถในการพูดของนักเรียนอยู่ในระดับดี
มหาวิทยาลัยรังสิต. สำนักหอสมุด
Address: ปทุมธานี
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2017
Modified: 2022-06-16
Issued: 2561-05-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
tha
Spatial: Pathum Thani
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Jantima Naka.pdf 5.32 MB191 2024-11-14 16:15:21
ใช้เวลา
0.089049 วินาที

Jantima Naka
Title Contributor Type
Developing English speaking skills by role playing of grade 6 students at Klongha School, Pathum Thani
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jantima Naka
Supinda Lertlit
วิทยานิพนธ์/Thesis
จันทิมา นาคะ
Title Contributor Type
Supinda Lertlit
Title Creator Type and Date Create
A study of cultural differences between thai and japanses language teachers in the secondary schools of educational service area offices 3 and 4 : hofstede's cultural dimensions theory
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Hashi, Tomoko
วิทยานิพนธ์/Thesis
The implementation of poly s model in solving problem-questions in mathematics by grade 7 students of global Indian international school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Gopinath, Satyaprakash
วิทยานิพนธ์/Thesis
The observation of secondary school students preference toward chinese language teachers' teaching style
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Xuechen Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing English speaking skills by role playing of grade 6 students at Klongha School, Pathum Thani
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jantima Naka
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of confucius theory-based strategy for teaching Chinese oral reading on P6 students of Phuket Thaihua Asean Wittaya School
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Dou Lifeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting Chinese language acquisition in a multilingual context at an international school in Nonthaburi : a case study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Pan Guangjiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of cover Thai songs in Chinese listening skills improvement for grade 6 students at a private primary school in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Huang Xiaoyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of blended learning in Chinese pinyin learning of primary 4 students at a private school in Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Shu Heyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of teaching vowel phonograms to improve oral reading skills of fourth-year students at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Guzman-Laddawan, Catherine De
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of scripted role plays to enhance English speaking skills of grade 7 Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jixia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of game teaching to enhance English speaking skills of students at an inner Mongolia primary school in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Peng Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The causes of Chinglish in English writing of the first year non-English major students at a public university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Chenhao Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using English film-dubbing activities to enhance speaking skills of first year Chinese college students at a public university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wanqi Miao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of mobile-assisted language learning on Chinese vocabularies of the third year Thai students at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Aijia Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Usage of reading comprehension to enhance word problem-solving skills in mathematics of sixth grade students : a private school, Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Preyanan Supontawanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The reverse culture shocks among Thai AYC exchanged students (2018 - 2019)
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wachiraporn Rangpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The English speaking difficulties in the perception of Chinese bilingual students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Kraisab Boonchoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying multimedia technology and interactive teaching approach in teaching Chinese at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jingsi Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Oxfords strategy inventory for language learning : English learning of Chinese students in Thai university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Bijiang Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of teachers and students perceptions towards use of translanguaging in English language classrooms in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Xiao Shijing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese high school online English learning students perceptions and teachers challenges and opportunities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Qiuxia Hua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Best possible future self-writing for in-flight security staff in well-being and self-regulation in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Sun Tian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Task-based translation learning in Chinese vocabulary learning
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Chen Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The enhancements of self-directed learning on tertiary level students English reading skill
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wen Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes towards instructive language in Chinese classes at a public school in Pathum Thani
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Die Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The teachers attitudes towards the use of multimedia-assisted instruction in Chinese kindergarten English classes
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Mengshan Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning to enhance Chinese grade 10 students English speaking abilities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wenwen Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drama education influence on creative thinking based on Torrance tests of creative thinking : pre-schools in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Qiang Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of entrepreneurship opportunity identification course in entrepreneurship education program for engineering students at Jiaxing University
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Yanan Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The aesthetic education of Chinese higher education institutions
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Rongyu Aliu
วิทยานิพนธ์/Thesis
สุพินดา เลิศฤทธิ์
Title Creator Type and Date Create
ผลของการเรียนรู้แบบร่วมมือและเทคนิคการแข่งขันต่อการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนเตรียมทหาร ชั้นปีที่ 3
มหาวิทยาลัยรังสิต
สุพินดา เลิศฤทธิ์
ภพธร วิเชียรกร
วิทยานิพนธ์/Thesis
ผลของการอ่านหนังสือภาษาอังกฤษนอกเวลาที่มีต่อความเข้าใจในการอ่าน : กรณีศึกษานักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปี ที่ 3 โรงเรียนศรีบุญเรืองวิทยาคาร จังหวัดหนองบัวลำภู
มหาวิทยาลัยรังสิต
สุพินดา เลิศฤทธิ์
สมเกียรติ คำพิมพ์ปิด
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาความสามารถการพูดภาษาอังกฤษโดยใช้สถานการณ์จำลองในผู้ลี้ภัยผู้ใหญ่ เขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร
มหาวิทยาลัยรังสิต
สุพินดา เลิศฤทธิ์
กรแก้ว พิเมย
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาความเป็นผู้นำที่ดีของข้าราชการทหารอากาศ ในโรงเรียนนายทหารชั้นผู้บังคับฝูง
มหาวิทยาลัยรังสิต
สุพินดา เลิศฤทธิ์
อรริญ อุณหเลขกะ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,874
รวม 2,877 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,415 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 29 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 16 ครั้ง
รวม 66,476 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124