แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการจองห้องพักออนไลน์ของผู้บริโภคคนไทยผ่านตัวแทนรับจองห้องพักออนไลน์

LCSH: Consumer behavior -- Thailand
LCSH: Hotels -- Reservation systems
LCSH: Hotel management
LCSH: Marketing
Abstract: This study aimed to understand consumer buying behaviors, towards online room reservations, through online travel agencies in Thailand. It proposed that technology acceptance, trust and perception of 4Ps, have a relationship with consumer buying behaviors in using online room reservations. A questionnaire was used as an instrument and four hundred respondents, who have used online room reservation participated in the study. The result indicated that technology acceptance, trust factor and perceived product quality are related to consumer buying behaviors. The study revealed that the consumers perceivedease of use, perception of usefulness and the compatibility and decision to adopt innovation. In addition, it revealed that the consumers perceived integrity and trust before making a decision to buy from a website. Moreover, the study found that the consumers always look for product that is value for money.
Abstract: งานวิจัยชิ้นนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเข้าใจถึงปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการจอง ห้องพักออนไลน์ของผู้บริโภคผ่านตัวแทนรับจองห้องพักออนไลน์ในประเทศไทยปัจจัยที่ใช้ใน การศึกษานี้คือปัจจัยด้านเทคโนโลยีสารสนเทศปัจจัยด้านความเชื่อใจและไว้วางใจและปัจจัย ทางการตลาดที่เกี่ยวข้องกับพฤติกรรมการใช้บริการจองห้องพักออนไลน์ของผู้บริโภคผ่านตัวแทน รับจองห้องพักออนไลน์การศึกษานี้ใช้แบบสอบถามเพื่อเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง 400 คนที่เคยใช้ บริการจองห้องพักออนไลน์ผ่านตัวแทนรับจองห้องพักออนไลน์โดยผลการศึกษาพบว่าปัจจัยด้าน เทคโนโลยีสารสนเทศ,ปัจจัยด้านความเชื่อใจและไว้วางใจและปัจจัยทางการตลาด (สินค้า) มีผลต่อ พฤติกรรมการใช้บริการจองห้องพักออนไลน์ผลการศึกษาพบว่าผู้บริโภคมีความเข้าใจและยอมรับ ในเทคโนโลยีสารสนเทศที่ใช้ในงานของระบบรับจองห้องพักออนไลน์และผู้บริโภคยังมีการรับรู้ ในมาตราการสร้างความมั่นใจและมีความไว้ใจต่อผู้ให้บริการระบบการจองห้องพักออนไลน์ในการ ซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์นอกจากนี้ผลการศึกษายังพบว่าผู้บริโภคจะเลือกซื้อสินค้าที่มีราคาที่ เหมาะสมและคุ้มค่ากับเงินที่จ่ายไป
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2013
Modified: 2016-07-30
Issued: 2016-07-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH S113f 2013
eng
Spatial: Thailand
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5338921-eng.pdf 148.47 KB53 2025-01-23 09:13:52
2 5338921-tha.pdf 178.29 KB90 2020-12-21 11:30:33
3 5338921.pdf 36.77 MB131 2020-12-21 11:30:55
ใช้เวลา
0.289207 วินาที

Sabaijom Chitpanorak
Title Contributor Type
Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sabaijom Chitpanorak
Chanin Yoopetch
Pisut Yuwanond
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chanin Yoopetch
Title Creator Type and Date Create
The Study of human capital of Thanachart Bank and Citibank head office
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Chanin Yoopetch
Thanida Sutthiwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of employee retention management in Thailand's hotel industry : a case study of five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Chanin Yoopetch
Tipyanee Panyawasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on decision-making styles and souvenir shopping attitudes of international tourists in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Chanin Yoopetch
Atjima Sirirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between job satisfaction and organizational commitment : a case study of flight attendants in Thai Airways International
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Kris Theerarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Investigation of customer behavior at wellness centers in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Krongkan Paiboonsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Youth tourism : the identification of demographic characteristics and travel behaviors of international young travelers upon visiting Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Suvisa T. Chiengthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of factors influencing employee turnover of Thai restaurants in Miami, Florida
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Sompong Amnuay-ngerntra
Tanawan Ruengvisesh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Motivation for pilgrimage travel : a case study of Catholic Shrines in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sompong Amnuay-ngerntra;Chanin Yoopetch
Withaya Sirithanomwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of key factors influencing customer loyalty in boutique hotels
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Chomphunuth Rintharamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Sabaijom Chitpanorak
วิทยานิพนธ์/Thesis
On-site interpretations and visitors' understanding of museum discourses the National Museum Bangkok and Rattanakosin Exhibition Hall
มหาวิทยาลัยมหิดล
Ka, Ta Nixon Chen;Chanin Yoopetch
Kanop Patcharachon.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of wine consumption behavior in fine dining restaurants in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Ampika Pramoj Na Ayudhaya.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Monnapat Bussaparoek.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of factors affecting consumer loyalty in the airline industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Ornlatcha Sivarak
Kantatouj Amaranonta.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Green practice level of exhibition venues from exhibitors' perspectives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Chen Ka Tat Nixon
Nantaporn Mingkwan.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pisut Yuwanond
Title Creator Type and Date Create
The study of employee retention management in Thailand's hotel industry : a case study of five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Chanin Yoopetch
Tipyanee Panyawasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between job satisfaction and organizational commitment : a case study of flight attendants in Thai Airways International
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Kris Theerarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Investigation of customer behavior at wellness centers in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Krongkan Paiboonsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Youth tourism : the identification of demographic characteristics and travel behaviors of international young travelers upon visiting Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Suvisa T. Chiengthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment of impacts of local tourism development : a case study of Suan Phueng, Ratchaburi, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kannapa Pongponrat;Pisut Yuwanond
Navarat Anansitthichok
วิทยานิพนธ์/Thesis
An assessment of water-based community tourism development : a case study of Taling Chan floating market
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kannapa Pongponrat;Pisut Yuwanond
Sawanya Phromkaewtor
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of key factors influencing customer loyalty in boutique hotels
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Chomphunuth Rintharamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai consumer buying behavior towards online room reservations through online travel agencies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Sabaijom Chitpanorak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploratory study on maintaining consistency of brand standards in the expansion of international hotel chains in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Veerades Panvisavas;Pisut Yuwanond
Krid Kusumawalee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of wine consumption behavior in fine dining restaurants in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Ampika Pramoj Na Ayudhaya.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of conflict management style on employee's job satisfaction and job performance in five-star hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Pisut Yuwanond
Monnapat Bussaparoek.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on customer perceived service quality of online travel agents (OTAS) : a case study of foreign users in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisut Yuwanond;Veerades Panvisavas
Thiensiri Theveenugul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,031
รวม 1,038 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 101,293 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 128 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 102 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 101,537 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33