แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effect of tourists' perceptions toward website quality on attitude and intention to use the ministry of tourism website in Cambodia
Effect of tourists' perceptions toward website quality on attitude and intention to use the ministry of tourism website in Cambodia

Organization : Mae Fah Luang University
keyword: Tourists
LCSH: Tourism -- Cambodia
Classification :.LCCS: G155.C16
ThaSH: Tourism -- Research
Abstract: The internet is an important tool for businesses to communicate and deliver information, as well as to engage in e-commerce with their online customers. Websites are communicative channels for both private and public organizations to promote tourism products and services, providing information about destinations to tourists. Therefore, the aim of this study was to investigate tourist perceptions toward website quality and identify the effect of this perception in their attitude and intention to use the government’s tourism website in Cambodia. The data was collected using questionnaires distributed online to domestic and international tourists who had experienced the use of the government’s tourism website. The collected data was analyzed using descriptive statistics: T-test, Anova, Correlation and Regression. The result shows that the demographic profile (age, gender and nationality) of domestic and international tourists affected their perceptions of the website quality (information quality, service quality and design quality). Moreover, the result showed that perceived website quality has a positive effect on website attitude. Furthermore, the result showed that perceived website quality has a positive effect on intention to use the website. In addition, there was strongly positive relationship between website quality and intention to use the website. Thus, the government’s tourism website should give consideration to website quality by focusing on these three elements: information quality, service quality, and design quality, because they influence tourist perception and intention about using the government’s tourism website and those elements motivate tourists to travel to Cambodia.
Mae Fah Luang University. The Learning Resources and Education Media Center
Address: Chiang Rai
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2015
Modified: 2020-04-17
Issued: 2016-05-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis G155.C16 S967e 2015
eng
Descipline: Tourism Management
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Sovatthara Suy.pdf 2.95 MB10 2025-11-06 14:57:54
ใช้เวลา
0.036144 วินาที

Suy, Sovatthara
Title Contributor Type
The effect of tourists' perceptions toward website quality on attitude and intention to use the ministry of tourism website in Cambodia
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Suy, Sovatthara
Jirapa Pradera Diez, Ph. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jirapa Pradera Diez
Title Creator Type and Date Create
Tourists' expectation and satisfaction on the marketing mix and service quality: A Case study of local family-owned travel agencies in Mandalay
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Jirapa Pradera Diez
Mar Mar Aung
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of tourists' perceptions toward website quality on attitude and intention to use the ministry of tourism website in Cambodia
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Jirapa Pradera Diez, Ph. D.
Suy, Sovatthara
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attribute and perceived risk affect tourists' shopping satisfaction : A case study for Chinese mailand tourists shopping in Chiang Rai
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Jirapa Pradera Diez Ph. D
Zhang, Mingming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Motivation of university student in Indonesia traveling to international folklore festival
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Jirapa Pradera Diez, Ph. D.
Adhitra, Andris
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 14
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,084
รวม 3,098 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 350,142 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1,188 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 765 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 288 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 77 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
รวม 352,484 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101