แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Energy balance and entropy generation analysis of a compressed air engine

Organization : King Mongkut’s University of Technology Thonburi. Faculty of Engineering. Department of Mechanical Engineering

Organization : King Mongkut’s University of Technology Thonburi. Faculty of Engineering. Department of Mechanical Engineering

Organization : King Mongkut’s University of Technology Thonburi. Faculty of Engineering. Department of Mechanical Engineering

Organization : King Mongkut's University of Technology Thonburi. Faculty of Engineering. Department of Mechanical Engineering
keyword: Compressed air engine
; Heat transfer
Abstract: The research related to the compressed air engines has been widely investigated, but no one has ever included the external heat transfer and entropy generation analysis. Therefore, in this research paper a SA-80L YANMA diesel engine with 517 cc. of cylinder volume was modified by replacing the diesel fuel injector with a high pressure air injector. The modified air engine still operated with a four-stroke cycle similar to typical diesel engines. The timing and duration of the air injection was controlled by a modified microcontroller. The energy transport, entropy generation, indicated power, and brake power of the engine were closely monitored by thermocouples, a pressure transducer and other devices. The results showed an almost constant temperature (with less than 2°C of temperature fluctuation) of the air released from the high pressure air tanks at 50 bars. Thus, there appeared to be heat transfer from the environmentto the air tanks at the rate of 787 W and an entropy generation rate of 2.79 WIK. While operating the air engine at the maximum brake power of 763 W at 460 rpm and an air injection pressure of 50 bars, the engine operated closely to adiabatic process and the entropy generation rate was 7.34 WIK. The efficiency according to the first law of thermodynamic analysis of the engine was about 27.9%, while the efficiency according to the second law of thermodynamics was 25.2%. The overall efficiency for air usage at 50 bars was determined according to the storage conditions; whereas, the results showed a significant drop in overall efficiency as the storage pressure condition increased
King Mongkut's University of Technology Thonburi. KMUTT Library
Address: BANGKOK
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Created: 2012
Modified: 2017-07-13
Issued: 2016-05-13
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : The 3rd TSME International Conference on Mechanical Engineering (TSF 1021) 24-27 October 2012 6 p
CallNumber: 12004925
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology Thonburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 12004925.pdf 424.81 KB8 2019-07-22 11:17:40
ใช้เวลา
0.038434 วินาที

Yuttachai Chareonittikul
Title Contributor Type
Energy balance and entropy generation analysis of a compressed air engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Yuttachai Chareonittikul ;J. Wongwiwat,;K. Jirapongsananurak;Wishsanuruk Wechsatol

บทความ/Article
J. Wongwiwat
Title Contributor Type
Energy balance and entropy generation analysis of a compressed air engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Yuttachai Chareonittikul ;J. Wongwiwat,;K. Jirapongsananurak;Wishsanuruk Wechsatol

บทความ/Article
K. Jirapongsananurak
Title Contributor Type
Energy balance and entropy generation analysis of a compressed air engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Yuttachai Chareonittikul ;J. Wongwiwat,;K. Jirapongsananurak;Wishsanuruk Wechsatol

บทความ/Article
Wishsanuruk Wechsatol
Title Contributor Type
Mathematical modeling of a solid oxide fuel cell with nearly spherical-shaped electrode particles
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Penyarat Chinda;Somchai Chanchaona;Brault, P;Wishsanuruk Wechsatol

บทความ/Article
Energy balance and entropy generation analysis of a compressed air engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Yuttachai Chareonittikul ;J. Wongwiwat,;K. Jirapongsananurak;Wishsanuruk Wechsatol

บทความ/Article
Amplitude of applied voltage required to disperse viscous droplets on top of a closed-typed electro-wetting on dielectric device with silver electrodes
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Kreeta Sukthang;C. Pongsomboon ;Wishsanuruk Wechsatol ;Adisorn Tuantranont

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 18
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 997
รวม 1,015 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,387 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 119 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 90 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 98,608 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33