แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Output feedback control of quad-rotor helicopter using linear parameter-varying method with saturation constraints
การควบคุมแบบป้อนกลับสัญญาณขาออกของเฮลิคอปเตอร์สี่ใบพัดด้วยวิธีเชิงเส้นแปรผันตามพารามิเตอร์ที่มีเงื่อนไขบังคับอิ่มตัว

LCSH: Helicopters
LCSH: Quadrotor helicopters
LCSH: Lyapunov functions
LCSH: Lyapunov stability
LCSH: Linear control systems
Abstract: This thesis presents the output feedback control of the quad-rotor helicopter (quadrotor) with input saturation constraints. The main idea underlying controller design is the transformation of the nonlinear model to a linear parameter-varying (LPV) model of the quadrotor. Then, the LPV control technique is applied. To design the LPV controller, we first consider the linear quadratic regulator control of LPV systems. This results in the linear parameter-varying quadratic regulator (LPVQR) control. Next, when the input saturation is taken into account, the LPVQR is inadequate to guarantee stability of the systems. Therefore, we propose the LPVQR control of the saturated LPV systems. Two approaches for saturated controller, the low-gain and the high-gain, are considered. As a result, the saturated LPVQR (SLPVQR) and the high-gain SLPVQR are obtained, respectively. Finally, to deal with the output feedback control problem, we consider the use of the extended Kalman filter for state estimation. The 3D visualization for the quadrotor simulation is given at the end to demonstrate the effectiveness of the controllers.
Abstract: วิทยานิพนธ์นี้นำเสนอการควบคุมแบบป้อนกลับสัญญาณขาออกของเฮลิคอปเตอร์สี่ใบพัดที่มีเงื่อนไขบังคับอิ่มตัวสัญญาณขาเข้า แนวคิดหลักในการออกแบบตัวควบคุมคือการแปลงแบบจำลองของเฮลิคอปเตอร์สี่ใบพัดจากแบบจำลองไม่เชิงเส้นไปเป็นแบบจำลองเชิงเส้นแปรผันตามพารามิเตอร์ จากนั้นจึงประยุกต์ใช้วิธีการควบคุมแบบเชิงเส้นแปรผันตามพารามิเตอร์ ในการออกแบบตัวควบคุม เราเริ่มพิจารณาจากการควบคุมแบบเชิงเส้นคุมค่าแบบเหมาะที่สุดตามฟังก์ชันกำลังสองของระบบเชิงเส้นแปรผันตามพารามิเตอร์ที่ไม่มีเงื่อนไขบังคับอิ่มตัว เราพบว่า ตัวควบคุมไม่สามารถรับประกันเสถียรภาพของระบบที่มีความอิ่มตัวได้ ดังนั้น เราจึงนำเสนอเพิ่มเติมการควบคุมแบบเชิงเส้นคุมค่าแบบเหมาะที่สุดตามฟังก์ชันกำลังสองของระบบเชิงเส้นแปรผันตามพารามิเตอร์ที่มีเงื่อนไขบังคับอิ่มตัว โดยพิจารณาตัวควบคุมที่มีเงื่อนไขบังคับอิ่มตัวทั้งแบบอัตราขยายต่ำและแบบอัตราขยายสูง สุดท้าย เพื่อจะควบคุมแบบป้อนกลับสัญญาณขาออก เราพิจารณาการใช้ส่วนขยายของตัวกรองคาลมานเพื่อประมาณสถานะระบบ ผลการจำลองแบบสามมิติได้ให้ไว้เพื่อยืนยันประสิทธิผลของตัวควบคุมทั้งหมด
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2012
Modified: 2559-03-28
Issued: 2016-03-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/45083
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 apichart_se.pdf 48.44 MB23 2024-01-27 01:36:53
ใช้เวลา
0.032034 วินาที

Apichart Serirojanakul
Title Contributor Type
Output feedback control of quad-rotor helicopter using linear parameter-varying method with saturation constraints
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apichart Serirojanakul

Manop Wongsaisuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Manop Wongsaisuwan
Title Creator Type and Date Create
Implementtation and controller design of mobile inverted pendulum
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Lychek Keo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Robust controller design for a rotary double inverted pendulum using linear matrix inequalities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Ha, Hoang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Generalized predictive control with extended predictive conyrol for two-tank level control via distributed control system
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Sopheak Hel
วิทยานิพนธ์/Thesis
Robust constrained model predictive control for piecewise affine systems using saturated linear feedback controller
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Santo Wijaya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Piecewise affine control for autonomous bicycle using gyroscopic effect
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Sompol Suntharasantic
วิทยานิพนธ์/Thesis
Output feedback control of quad-rotor helicopter using linear parameter-varying method with saturation constraints
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Manop Wongsaisuwan
Apichart Serirojanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Piecewise affine control for unmanned bicycle using steering control and gyroscopic stabilization
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Manop Wongsaisuwan
Prachya Rungtweesuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated approach to simultaneous localization and mapping with path planning algorithms for indoor mobile robots
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Hong Khac Nguyen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design of joint controller for Mitsubishi PA10 robot arm
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Sereiratha Phal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementation and controller design of a mobile inverted pendulum
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Wongsaisuwan
Lycheck Keo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,205
รวม 1,213 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 100,524 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 125 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 99 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 100,761 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33