แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The impacts of opinion leaders towards purchase decision under different types of product involvement : a cross-cultural study
ผลกระทบของผู้นำทางความคิดต่อการตัดสินใจซื้อภายใต้ความเกี่ยวพันกับสินค้าที่มีลักษณะต่างกัน : การศึกษาข้ามวัฒนธรรม

LCSH: Leadership
LCSH: Grocery shopping
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Cross-cultural studies
Abstract: To measure the influence of opinion leaders towards purchase decisions of opinion seekers through personal forces of opinion seeker’s expertise and opinion leader’s expertise, and interpersonal forces of tie strength and homophily. This study also seeks further explanation from cross-cultural dimensions, and product-category involvement. This findings show that the influence of opinion leaders towards purchase decision of opinion seekers do not have equal weighting on the purchase decision due to those personal and interpersonal forces. It is also found that varied level of influence on purchase decisions is due to cultural background. Collectivists are influenced by opinion leaders more than individualists. This is not only true across countries, but also within both countries themselves. In addition, different types of product-category involvement result in dissimilar significant personal and interpersonal forces. Thus, marketing academics and marketing managers should find that different types of product-category involvement as well as different cultural background may require different marketing. As such, they can utilise this study to plan a more suitable and effective marketing strategy.
Abstract: วัดอิทธิพลของผู้นำทางความคิดต่อการตัดสินใจซื้อของผู้ที่ค้นหาข้อมูล และจากผู้นำทางความคิด การวัดนี้มุ่งดูปัจจัยเฉพาะตัวคือ ความชำนาญของผู้ค้นหาข้อมูล และความชำนาญของผู้นำทางความคิด และปัจจัยความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลคือ ความใกล้ชิดสนิทสนมของผู้ให้และผู้รับข้อมูล และความคล้ายคลึงกันทางความคิดของผู้ให้และผู้รับข้อมูล การศึกษานี้เลือกหาคำอธิบายเพิ่มเติมจากปัจจัยด้านวัฒนธรรม และปัจจัยด้านความเกี่ยวพันของสินค้าแต่ละประเภทผลการศึกษานี้ พบว่าอิทธิพลของผู้นำทางความคิดต่อการตัดสินใจซื้อของผู้ที่ค้นหาข้อมูล มีผลกระทบไม่เท่ากัน สืบเนื่องจากปัจจัยเฉพาะตัวและปัจจัยความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลดังกล่าว อีกทั้งอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อที่มีผลกระทบในระดับที่แตกต่างกัน ก็เป็นผลมาจากปัจจัยด้านวัฒนธรรม โดยบุคคลที่มีความเชื่อในกรรมสิทธิร่วมกัน จะได้รับอิทธิพลมากกว่า บุคคลที่มีความเชื่อในปัจเจกนิยมซึ่งปัจจัยด้านวัฒนธรรมไม่ได้มีผลเพียงข้ามประเทศ ผลกระทบดังกล่าวยังเกิดขึ้นภายในประเทศอีกด้วย อีกทั้งปัจจัยด้านความเกี่ยวพันของสินค้าแต่ละประเภท ก็มีผลต่ออิทธิพลของปัจจัยเฉพาะตัว และปัจจัยความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลที่มีนัยแตกต่างกันไป ดังนั้นนักวิชาการ และผู้จัดการฝ่ายการตลาดควรพบว่า สินค้าที่ต่างประเภท และกลุ่มลูกค้าเป้าหมายที่ต่างวัฒนธรรมกัน ควรใช้แผนการตลาดที่แตกต่างกัน ผลจากการศึกษานี้จะช่วยให้สามารถนำผลไปประยุกต์ใช้เพื่อวางกลยุทธ์การตลาดอย่างเหมาะสมและมีประสิทธิผล
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2011
Modified: 2558-12-11
Issued: 2015-12-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/45326
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Pongsiri_te.pdf 2.89 MB76 2023-06-08 14:29:56
ใช้เวลา
0.031237 วินาที

Pongsiri Tejavibulya
Title Contributor Type
The impacts of opinion leaders towards purchase decision under different types of product involvement : a cross-cultural study
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pongsiri Tejavibulya

Somkiat Eiamkanchanalai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Somkiat Eiamkanchanalai
Title Creator Type and Date Create
Factors influencing customer experience management and customer experience value
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Somkiat Eiamkanchanalai
Sirin Akaraputipun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of opinion leaders towards purchase decision under different types of product involvement : a cross-cultural study
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Somkiat Eiamkanchanalai
Pongsiri Tejavibulya
วิทยานิพนธ์/Thesis
RELATIONSHIPS BETWEEN CONSUMPTION VALUES, PERSONAL CHARACTERISTICS AND BEHAVIORAL INTENTIONS IN MOBILE SHOPPING ADOPTION AMONG DIFFERENT PRODUCT AND SERVICE TYPES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Somkiat Eiamkanchanalai
Rujipun Assarut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,369
รวม 1,381 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 91,964 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 60 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 40 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
รวม 92,067 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33