แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Relationships between motivation and attitude on English proficiency of vocational students in Phayao province
ความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจและทัศนคติที่มีผลต่อประสิทธิภาพทางการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนอาชีวศึกษาในจังหวัดพะเยา

Othors: English language -- Study and teaching.
Othors: Motivation in education.
Othors: Scademic achievement.
Othors: Technical colleges -- Students -- Attitudes.
Othors: Applied Linguistics in English for Science and Technology -- Thesis.
Othors: King Mongkut's Institute of Technology Ladkrangbang. -- King Mongkut's Institute of Technology Ladkrangbang.
Abstract: This study was designed to find out the relationship between motivation and attitude on English proficiency of vocational students in Phayao province. There were 81 populations from the first to the third year of vocational certificate level. There were two instruments in this research, i.e. questionnaire and proficiency test. The questionnaire was used to measure the student’s motivation and attitude based on R.C. Gardner (2004). The proficiency test was modified from Cambridge Key English Test (KET). A correlation analysis was run on the variables in motivation and attitude and student’s proficiency scores. The results found that majority students were moderately motivated (X̅3.35) and had positive attitude towards English learning (X̅ 3.89). They realized the importance of English for their future and occupational purposes (X̅ 3.81). Student’s motivation and expectation were significantly correlated with student’s attitude whereas there were no correlation between student’s motivation and attitude on English proficiency (P > 0.05). In comparing the differences of students’ motivation and attitude between the three groups of students by using one-way ANOVA, the result found that there were not significantly different (P > 0.05). However, the third year students had the highest motivation and positive attitude when comparing to the other two groups by mean scores.
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. Central Library
Address: Bangkok
Email: Lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis advisor
Email : kvjirapa@kmitl.ac.th
Created: 2014
Modified: 2558-09-24
Issued: 2015-09-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis D8r 2014
eng
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Fulltext Duangnapha Sukham.pdf 4.6 MB38 2024-05-06 14:39:12
ใช้เวลา
0.056994 วินาที

Duangnapha Sukham
Title Contributor Type
Relationships between motivation and attitude on English proficiency of vocational students in Phayao province
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Duangnapha Sukham
Jirapa Vitayapirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jirapa Vitayapirak
Title Creator Type and Date Create
Comparison of internet-integrated method and traditional instruction of english language learning : a case study of Samutsongkhram technical college
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Watsana Thongpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
English needs analysis of Thai cuisine chefs and a sample of syllabus design
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Kanda Teekawanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corpus-based lexical analysis and readability of English language tests for Thai university admissions
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Nutthawadee Limlerjalearnvanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationships between motivation and attitude on English proficiency of vocational students in Phayao province
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Duangnapha Sukham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparative study of English vocabulary learning strategies for good and weak learners: a case study of King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Khanadee Rojananak
วิทยานิพนธ์/Thesis
English needs analysis as a syllabus design guideline for diploma students at pakchong industrial and community college
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Suwit Chamali
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison of e-learning blended learning and traditional english teaching methods: a case study of Ban Hong Community Education College
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirapa Vitayapirak
Sayoomporn Promsurin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,274
รวม 2,275 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 9,509 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
รวม 9,515 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46