แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

ความสัมพันธ์ระหว่างทักษะการบริหารกับการปฏิบัติงานตามภารกิจของผู้บริหารสถานศึกษาตามทัศนะของครูในโรงเรียนประถมศึกษา อำเภอสุไหงปาดี สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานราธิวาส
Relationship between Administrative Skill and Task Performance of School Administrators Perceived by Teachers in Basic Education Institutions,Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2

Organization : มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา.คณะครุศาสตร์.สาขาวิชาการบริหารการศึกษา
keyword: การเรียนการสอน
ThaSH: การเรียนการสอน - - สถานศึกษา - - นราธิวาส.
Classification :.DDC: 371.202
ThaSH: ครู - - การบริหารสถานศึกษา.
ThaSH: สถานศึกษาขั้นพื้นฐาน - - การสอน.
Abstract: This independent research was aimed to 1) study the level of administrative skill and task performance of school administrators as perceived by teachers in primary schools,Sungai Padi district,Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2, 2) study the relationship between administrative skill and task performance of school administrators as perceived by teachers in primary schools, Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2, 3) collect the suggestions of teachers in basic education institutions, Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2 that effective for administrative skill and task performance of school administrators. The sampling group utilized in this research that are teachers in primary schools, Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2 totaling 183 persons in 2011 academic year. The tool used in this research is a set of rating scale questionnaires. It estimated and examined the accuracy of the tool by experts, obtained confidence by using the coefficient of Cronbachvs Alfa with confidence at .989. This study analyzed data by the readymade program, calculated in percentage, means, standard deviation and related coefficient. The research finding was as follows 1. The level of administrative skill of school administrators as perceived by teachers in primary schools, Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2 stay at a high level. When it considered in 3 sides: technical skill, human skill, and conceptual skill we found them also stay at high level. 2. The level of administrative task performance of school administrators as perceived by teachers in primary schools,Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2 stay at a high level. When it considered in 4 sides: academic administration, budget administration, personal administration, and general administration we found them also stay at high level. 3. The relationship between administrative skill and task performance of school administrators as perceived by teachers in primary schools, Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2 in general stay in positive with statistical significance at .01 and at a high level that related with the hypothesis provided. 4. The collection of suggestions of administrative skill and task performance of school administrators as perceived by teachers in primary schools,Sungai Padi district, Narathiwat Primary Educational Service Area Office 2 in the highest frequency of each side we found that the technical skill such as school administrators should have systematic planning and passing knowledge to their followers for possible task performance. In human skill, administrators should have activities of meeting outside the time and the place for cherished possession and will. In conceptual skill aspect, administrators should have policy and planning clearly for each party of tasks in academic institutions with efficiency. In academic administration, administrators should follow up and evaluate the task of personnel in academic institutions for update and continuation. In budget administration, administrators should do their job with transparent ness, efficiency and proof possibility. In academic administration, administrators should practice good governance in contributing responsibility. In addition, in general administration, administrators should promote teachers for joining studentsv activities.
Academic Resource and Information Technology Center
Address: YALA
Email: libraryinfo@yru.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษาการค้นคว้าอิสระหลัก
Created: 2556
Modified: 2557-08-04
Issued: 2557-08-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis 371.202 น247ค
tha
Spatial: ไทย (ภาคใต้)
©copyrights มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Cover.pdf 133.64 KB48 2024-06-01 06:58:17
2 Content.pdf 80.06 KB33 2025-02-08 11:22:59
3 Abstract.pdf 98.9 KB39 2024-06-01 06:58:32
4 Chapter1.pdf 130.67 KB47 2025-02-08 11:23:16
5 Chapter2.pdf 605.64 KB135 2024-06-01 06:58:37
6 Chapter3.pdf 103.37 KB29 2024-06-01 06:58:40
7 Chapter4.pdf 196.13 KB29 2024-06-01 06:58:43
8 Chapter5.pdf 308.27 KB38 2024-06-01 06:58:45
9 Appendix.pdf 564.99 KB36 2024-06-01 06:58:47
10 Reference.pdf 164.36 KB61 2024-06-01 06:58:50
11 0 Byte1 2018-06-03 17:47:08
ใช้เวลา
0.048166 วินาที

เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
Title Creator Type and Date Create
บทบาทของผู้บริหารสถานศึกษาในการพัฒนาครูให้เป็นบุคคลแห่งการ เรียนรู้ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานราธิวาส เขต 1
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
อับดุลเลาะ อินนูยูซี
วิทยานิพนธ์/Thesis
ความสัมพันธ์ระหว่างทักษะการบริหารกับการปฏิบัติงานตามภารกิจของผู้บริหารสถานศึกษาตามทัศนะของครูในโรงเรียนประถมศึกษา อำเภอสุไหงปาดี สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานราธิวาส
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
นุรฮายาตี บินเสะ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การดำเนินงานตามกระบวนการบริหารการศึกษาของผู้บริหารสถานศึกษาตามทัศนะของครู สังกัดสำนักงานส่งเสริมการศึกษานอกระบบและการศึกษาตามอัธยาศัย จังหวัดปัตตานี
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
รอฮานา ยามา
วิทยานิพนธ์/Thesis
คุณลักษณะอันพึงประสงค์ของผู้บริหารสถานศึกษาตามทัศนะของครู สังกัดสำนักงานส่งเสริมการศึกษานอกระบบ และการศึกษาตามอัธยาศัยจังหวัดปัตตานี
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
อาซีซะห์ สาอิ.
วิทยานิพนธ์/Thesis
การมีส่วนร่วมในการจัดการศึกษาขั้นพื้นฐานขององค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นในอำเภอยะหา จังหวัดยะลา
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
ดีล๊ะ สะมะแอ
วิทยานิพนธ์/Thesis
ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษากับขวัญและกำลังใจในการปฏิบัติงานของครู สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษายะลา
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
มาซีเต๊าะ บีมา
วิทยานิพนธ์/Thesis
ขวัญกำลังใจในการปฏิบัติงานของครูสังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น อำเภอเมือง จังหวัดยะลา
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
พเยาว์ หมอเล็ก
วิทยานิพนธ์/Thesis
ความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมผู้นำกับประสิทธิผลการบริหารงานของผู้บริหารโรงเรียนเอกชนในสังกัดสำนักงานการศึกษาเอกชนจังหวัดยะลา
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
วิทยาศิลป์ สะอา
วิทยานิพนธ์/Thesis
สมรรถนะทางการบริหารของผู้บริหารสถานศึกษา อำเภอรามัน สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษายะลา เขต 1
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
รอมือละ เยงยูนอ
วิทยานิพนธ์/Thesis
ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงกับการบริหารงานบุคคล ของผู้บริหาร โรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม จังหวัดปัตตานี
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
รองศาสตราจารย์ ดร.จารุณี เก้าเอี้ยน ;ดร.เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
มูนาดียา วาบา
วิทยานิพนธ์/Thesis
ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารสถานศึกษาขั้นพื้นฐานสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษายะลา เขต 1 อําเภอเมืองยะลา จังหวัดยะลา
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
รองศาสตราจารย์ ดร.จารุณี เก้าเอี้ยน ;ดร.เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
อุมาวดี วัฒนะนุกุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
ขวัญกําลังใจในการปฏิบัติงานของครูสังกัดองค์กรปกครอง ส่วนท้องถิ่น อำเภอเมือง จังหวัดยะลา
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
รองศาสตราจารย์ ดร.จารุณี เก้าเอี้ยน ;ดร.เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
พเยาว์ หมอเล็ก
วิทยานิพนธ์/Thesis
พฤติกรรมการบริหารของผู้บริหารสถานศึกษาขั้นพื้นฐานตามทัศนะของครูผู้สอนในอำเภอระแงะ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานราธิวาส เขต 3
มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา
สันติ บุญภิรมย์;เนาวรัตน์ ตรีไพบูลย์
ปรัชญา สุวรรณมณี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 20
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,274
รวม 4,294 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 165,042 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 263 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 244 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 58 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 165,613 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104