แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Study of Students' Procsses Undertaken to Conduct a Video Project in English for Communication Course
การศึกษาขั้นตอนการสร้างภาพยนตร์ภาษาอังกฤษ ประกอบรายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ผ่านการเรียนรู้แบบโครงงานของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 สถาบันการบินพลเรือน


keyword: Project-based learning
Abstract: The rationale of study came from my experience whereby my students could not apply the knowledge which they had learnt in the class in situations in speaking tests. It seemed that the knowledge could not be recalled because they never used what they learned in real life and eventually forgot it after the end of semester. To improve language abilities of Civil Aviation Training Center first-year students, the researcher used project-based learning as a tool. Project-based learning allowed the students to design tasks and work on them while the teacher was only their consultant. The change of roles between the teacher and the students could motivate the students because they could take on all of the responsibilities and conduct the project by Themselves. This study was quasi-experimental research. The subjects in this study were two mixed- ability groups of five students each, named "The Stranger" and "The Dream". They were first-year students of Civil Aviation Training Center who attened English for Communication II class in semester 2/2010. There were two research instruments used in the study which were semi-structured interview and observation to discover what processes they conducted to do their video project. The results of the study indicated that there were three steps of doing a video project: before-doing-project stage, during-doing-project stage, and presentation stage. The before-doing-project stage was divided into three steps: task preparation, language preparation and project preparation. The teacher and the students worked together to get ready for doing-project. The during-doing-project stage was divided into eight steps: choosing members, setting roles of the members, choosing the story and theme, preparing for technical support, planning for shooting video, dealing with dialogues, shooting movie, and editing video. The presentation stage was divided into three steps: mointoring, presenting, and evaluating project. The benefits of doing-project were it could promote collaborative learning, increase language abilities, increase cognitive skills, assist in getting new wxperience and knowledge, and promote the students to be the autonomous learners.
Abstract: การศึกษานี้มุ่งหาหนทางการแก้ไขปัญหาการใช้ภาษาอังกฤษในการพูดของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 สถาบัน การบินพลเรือน ในรายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร โดยอ้างอิงผลจากงานวิจัยเรื่อง ความพึงพอใจ ของผู้ประกอบการ และผู้ใช้บัณฑิต ผู้สำเร็จการศึกษาในปีการศึกษา 2550 ซึ่งระบุว่าต้องมีการ ปรับปรุงทักษะการพูดของนักศึกษา เนื่องจากผู้สำเร็จการศึกษาไม่สามารถ ใช้ภาษาอังกฤษได้อย่างมี ประสิทธิภาพ โดยงานวิจัยนี้จะเน้นการเรียนภาษาอังกฤษผ่านการเรียนรู้ แบบโครงงาน หรือ Project- based learning (PBL) การเรียนรู้แบบโครงงาน หรือ Project-based learning (PBL) ช่วยให้ผู้เรียนได้เรียนรู้การออกแบบ การ เรียนภาษาด้วยตนเองโดยมีครูเป็นที่ปรึกษา บทบาทที่เปลี่ยนไปของครูและนักศึกษา จะทำให้ เกิดการ เรียนรู้ด้วยตนเองมากขึ้น เนื่องจากนักศึกษาได้กำหนดแผนการเพื่อสร้างผลงานของตนเอง อีกทั้งมี โอกาสได้เลือกเนื้อหาที่ตนเองสนในอีกด้วย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ประกอบด้วย การ สัมภาษณ์แบบกึ่งมีโครงสร้าง (Semi-structure interview) เกี่ยวกับขั้นตอนการสร้างภาพยนตร์ ที่มี เนื้อหาการเรียนในรายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารเป็นหลัก และ การสังเกตการณ์ (Observation) การทำงานร่วมกันเป็นกลุ่มและการกำหนดบทบาทและหน้าที่ของสมาชิกแต่ละคน ภายในกลุ่ม โดยมี ประชากรที่ใช้ในการศึกษาเป็นนักศึกษาชั้นปีที่ 1 สถาบันการบินพลเรือน จำนวน 10 คน จากการสุ่ม เลือกตัวอย่างกลุ่มนักศึกษาที่มีความสามารถภาษาอังกฤษไม่เท่ากัน จำนวน 2 กลุ่ม กลุ่มละ 5 คน โดย ทั้งสองกลุ่มนั้นมีชื่อว่า "The Stranger" และ "The Dream" ผลการศึกษาพบว่า ในการทำโครงงานมีขั้นตอนใหญ่ทั้งสิ้น 3 ขั้นตอนคือ ก่อนการทำโครงงาน, ระหว่างการทำโครงงาน และ การนำเสนอโครงงาน ในช่วงก่อนการทำโครงงานพบขั้นตอนทั้งสิ้น 3 ขั้นตอน คือ การเตรียมพร้อมก่อนทำโครงงาน, การเตรียมตัวด้านภาษา และการเตรียมโครงงาน ในช่วงก่อนการทำโครงงานนี้ ครูและนักศึกษาสามารถทำงานร่วมกันเพื่อเตรียมความพร้อมได้ ในช่วงระหว่างการทำโครงงาน พบขั้นตอนทั้งสิ้น 8 ขั้นตอน คือ การเลือกสมาชิก การกำหนดหน้าที่ ของสมาชิก การเลือกเรื่องที่จะทำ การเตรียมอุปกรณ์ การวางแผนการถ่ายทำ การสร้างบทสนทนา การถ่ายทำ และการตัดต่อ ในช่วงของการนำเสนอผลงานแบ่งอกเป็น 3 ขั้นตอนคือ การตรวจสอบ ผลงาน การนำเสนอผลงาน และการวัดผล ประโยชน์ที่ได้จากการทำโครงงานนี้คือ การพัฒนาการ ทำงานร่วมกันเป็นกลุ่ม เพิ่มความสามารถทางภาษาอังกฤษ เพื่อทักษะพุทธพิสัย (Cognitive skills) ได้รับความรู้ใหม่ด้านการสร้างภาพยนตร์และการตัดต่อ และ การสร้างทักษะการเรียนรู้ด้วยตนเอง
King Mongkut's University of Technology Thonburi. KMUTT Library
Address: BANGKOK
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisor
Created: 2011
Modified: 2556-01-19
Issued: 2013-01-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: LNG395
eng
DegreeName: Master of Arts
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LNG395.pdf 3.58 MB76 2025-01-02 13:57:56
2 LNG395ab.pdf 135.94 KB32 2020-11-04 14:00:51
ใช้เวลา
0.018858 วินาที

Nitirat Inthanu
Title Contributor Type
The Study of Students' Procsses Undertaken to Conduct a Video Project in English for Communication Course
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Nitirat Inthanu
Pattamawan Jimarkon
วิทยานิพนธ์/Thesis
นิติรัตน์ อินธนู
Title Contributor Type
Pattamawan Jimarkon
Title Creator Type and Date Create
Perceptions of trainee teachers on the switch to L1 and the use of L1 in their studies
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Pattamawan Jimarkon
Ratchaneekorn Thongpob
รัชนีกร ทองพบ
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Study of Students' Procsses Undertaken to Conduct a Video Project in English for Communication Course
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Pattamawan Jimarkon
Nitirat Inthanu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corpus-based analysis of affective factors in students' reflections on self-study through electronic portfolio
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Pattamawan Jimarkon
Wasana Phasomyard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Stereotypical depiction of Thai women in Hollywood films
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pattamawan Jimarkon Zilli
Saranphon Poltecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of the construction of femininity ideologies in girls school websites in Thailand and North America
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pattamawan Jimarkon Zilli
Natakorn Satienchayakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Expatriates in Thailand : dominant-subordinate group communication
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pattamawan Jimarkon
Hasegawa, Hiroshi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ideologies presented in social studies textbooks used in English program and bilingual schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pattamawan Jimarkon
Sangploy Wannaprasert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Beliefs and behavioral patterns affecting intercultural willingness to communicate in English at workplace
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pattamawan Jimarkon
Jirawan Deeprom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Japanese manga as intercultural media of the U.S. and Japan : a case study of Akira Toriyamas Dragon Ball
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pattamawan Jimarkon
Weerayuth Podsatiangool
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing critical pedagogy : an investigation of teacher agency
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Passapong Sripicharn;Pattamawan Jimarkon
Supat Poonchuay
วิทยานิพนธ์/Thesis
Being and becoming prosocial language teachers : a critical examination through identity construction of prosocial behaviors in English language teaching
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Passapong Sripicharn;Pattamawan Jimarkon
Thanawut Kaewthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating stereotypical gender qualities towards female and LGBTQ politicians : an appraisal analysis of Thailands political discourse
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Passapong Sripicharn;Pattamawan Jimarkon
Atichat Rungswang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corpus-driven discourse analysis of agency in education policy
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Passapong Sripicharn;Pattamawan Jimarkon
Natakorn Satienchayakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,873
รวม 1,881 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 232,247 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 288 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 260 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 102 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 32 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 232,950 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124