แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Enriched vitamin rice : a Thai consumer market study

LCSH: Rice -- Thailand -- Marketing -- Research
LCSH: Rice trade -- Thailand -- Research
LCSH: Rice -- Marketing -- Research
Abstract: Realizing a market opportunity, a group of people joined together in order to introduce an enriched vitamin rice, the B126 vitamin Enriched Rice into the nutritious rice market. The B126 rice was launched with a marketing plan for Bangkok, three provinces around Bangkok and the big cities such as Chiang Mai. After an eight-month period of launching the product, a marketing research was conducted to evaluate the consumers’acceptance of the product, study the rice consumption and purchasing behavior of target groups, look into the brand awareness of packaged rice and investigate the advertising exposure of target groups. From the marketing research results and analysis, it became necessary to readjust the marketing and production plan for the vitamin enriched rice product. The B126 rice is planned to be a premium product with an increase in price. Two new rice products are envisioned to be launched to capture a sizeable portion of the packaged nutritious rice market. The Puengluang Brand with its lower cost and price will become the fighting brand of the company. The B126 Vitamin Enriched Porridge is also to be launched to make use of broken grains and to exploit the consumers’preference for eating porridge and/or stewed rice. These new products are expected to boost sales and profitability for the company. In marketing the three types of rice products, the advertising, promotional and public relation activities must be geared towards the benefits of consuming nutritious types of rice. The company must spend the promotion and advertising budget in accordance with the sales volume target of each period. Each planning period should not be longer than 3 months. A monitoring and control system must be established to ensure an efficient collection of marketing data and information relevant to the performance analysis of the marketing plan for each period. The vital information and its analysis must be discussed in meetings to be held as frequent as possible in order to make changes on the essential strategies and activities when needed. Cost saving is a must for the company to survive in a highly competitive atmosphere.
Bangkok University. Library
Address: BANGKOK
Email: library@bu.ac.th
Name: No data
Role: Advisor of thesis
Created: 1990
Modified: 2565-10-29
Issued: 2010-02-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis W372E 1990 BU
eng
©copyrights Bangkok University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 waraporn.laoh.pdf 6.32 MB
ใช้เวลา
0.017324 วินาที

Waraporn Laohammonthonkul
Title Contributor Type
Enriched vitamin rice : a Thai consumer market study
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Waraporn Laohammonthonkul
No data
วิทยานิพนธ์/Thesis
No data
Title Creator Type and Date Create
The ASEAN industrial joint venture scheme as an instrument of trade : implications for policy markers an invertors
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
No data
Good, Gerald Matthew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Restructuring of a costume jewelry manufacturing factory
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
No data
Lee, Chew Boon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enriched vitamin rice : a Thai consumer market study
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
No data
Waraporn Laohammonthonkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on negotiating techniques for relaxing tariff and non-tariff barriers to trade of developing countries under the secound round of negotiations of the Bangkok agreement
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
No data
Park, S.T.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,277
รวม 2,284 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 289,464 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 441 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 292 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 77 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 26 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 290,375 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28