แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An Analysis of determinants of purchasing decision and customer satisfaction on the medical devices cleaning solution of the hospital in Bangkok area
การวิเคราะห์ปัจจัยสำคัญของการตัดสินใจซื้อและความพึงพอใจต่อการใช้น้ำยาล้างเครื่องมือแพทย์ของโรงพยาบาลในเขตกรุงเทพมหานคร

ThaSH: Consumer behavior.
ThaSH: Consumers - - Decision-making.
Abstract: he objectives of the research on “An analysis of determinants of purchasing decision and customer satisfaction on the medical devices cleaning solution of the hospital in Bangkok area” were to (1) study the determinants of purchasing decision on “deconex” medical devices cleaning solution of the hospital in Bangkok area (2) to compare the Chief of CSSD Officers’ expectation before purchasing decision and their perceptions after using “deconex” medical devices cleaning solution. (3) to provide suggestions on business strategy in relation to an improvement of CSSD officers’ satisfaction on using “deconex” medical devices cleaning solution. The samples groups consist of 60 Chief of CSSD officers of the hospital in Bangkok area who have experienced used and bought “deconex” medical devices cleaning solution. Information and data were collected in January 2009 via questionnaire. The statistical methods to analyze data of this research are frequency, percentage, mean, standard deviation, Chi-square test and Paired sample t-test. The statistical package for social science (SPSS) was employed for statistical data analysis. Result of data analysis have found that most of the sample are female, age 41-50 years old, Bachelor’s degree education, and have work experienced in 5-10 years. The study found that the Chief of CSSD Officers who used the “deconex” medical devices cleaning solution think that the price, product, promotion had the level agreement is important level; and the place factor had the level agreement is neutral level (Mean= 3.34). The results found that the marketing mix factors have been studying about the variables affecting to the respondents on medical devices cleaning solution-purchasing decision. It can be concluded as follows: Product: Most respondents think that quality of product is the most important on purchasing decision and the second reason is there is safety for user, Price: It is found that Chief of CSSD Officers respondents take an importance on the cheapest cleaning solution as the first ranking and then consider the cleaning solution which is cheaper than competitors with the same quality, Place: Respondents take an importance on convenience to order, following by delivery services rapidly, and Promotion: Respondents like to have demonstrate on usability of the product to test efficiency and give free samples is the most important. For PR and advertising via medical journal, catalog, and brochure are less important on purchasing decision. From the research on buying behavior, Respondents’ behavior mostly showed that there is purchasing product from sales representative directly and choosing Chemical detergent. The respondents that there is “deconex” medial devices cleaning solution buying only 1 time per one month and quantity of buying average between 20,000 - 30,000 Baht per time. Most respondents often choose CSSD Officers who are participate in purchasing decision and compare the price and quality of product before purchasing decision. The results of study reveal that the Chief of CSSD Officers’ satisfaction toward “deconex” medical devices cleaning solution before purchase decision and perception after using are different. The Chief of CSSD Officers’ perception prefers “deconex” medical devices cleaning solution more than the expectation.
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้ มี 3 ประการ คือ (1) เพื่อศึกษาปัจจัยสำคัญที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อน้ำยาล้างเครื่องมือแพทย์ ยี่ห้อ “deconex” ของโรงพยาบาลในเขต กรุงเทพมหานคร (2) เพื่อเปรียบเทียบความคาดหวังของเจ้าหน้าที่หน่วยจ่ายกลางก่อนการ ตัดสินใจซื้อและการรับรู้หลังจากการใช้น้ำยาล้างเครื่องมือแพทย์ยี่ห้อ “deconex” และ (3) เพื่อ กำหนดกลยุทธ์ทางธุรกิจขึ้นเพื่อปรับปรุงพัฒนาให้สัมพันธ์กับความพึงพอใจของเจ้าหน้าที่หน่วย จ่ายกลางของโรงพยาบาลต่อการใช้น้ำยาล้างเครื่องมือแพทย์ยี่ห้อ “deconex” กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ หัวหน้าหน่วยจ่ายกลางของโรงพยาบาลในเขต กรุงเทพมหานคร จำนวน 60 คน ที่มีประสบการณ์ในการซื้อและใช้น้ำยาล้างเครื่องมือแพทย์ ยี่ห้อ “deconex” โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ใช้แบบสอบถาม การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าไคสแควร์ และ Paired sample t-test โดยใช้โปรแกรม สำเร็จรูป SPSS สำหรับการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติ ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 41-50 ปี มี การศึกษาระดับปริญญาตรี และมีประสบการณ์การทำงานด้านหน่วยจ่ายกลางอยู่ในช่วง 5-10 ปี จากการศึกษาพบว่า หัวหน้าหน่วยจ่ายกลาง มีความคิดเห็นว่า ปัจจัยด้านราคา ด้าน ผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาด มีความสำคัญอยู่ในระดับมาก ส่วนปัจจัยด้านช่อง ทางการจัดจำหน่าย มีความสำคัญอยู่ในระดับปานกลาง ผลการวิจัยด้านปัจจัยส่วมผสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ พบว่ากลุ่มตัวอย่างจะให้ความสำคัญด้านคุณภาพของผลิตภัณฑ์มากที่สุด รองลงมาจะเป็นทางด้านความปลอดภัยต่อ ผู้ใช้น้ำยา โดยไม่พบความแปรปรวนระหว่างกลุ่มเพศ ทางด้านราคา พบว่ากลุ่มตัวอย่างสนใจ เรื่องสินค้าที่มีราคาที่ต่ำเป็นส่วนมาก และพิจารณาเทียบราคากับคุณภาพกับคู่แข่งขัน ด้าน ช่องทางการจัดจำหน่าย ส่วนมากการให้ความสำคัญของกลุ่มตัวอย่างเน้นไปทางด้านเรื่อง มี ความสะดวกในการสั่งซื้อผลิตภัณฑ์ และมีบริการจัดส่งผลิตภัณฑ์ถึงที่ ทางด้านการส่งเสริม การตลาด กลุ่มตัวอย่างจะชอบให้มีการจัดการสาธิตการใช้น้ำยาเพื่อให้เห็นประสิทธิภาพได้ อย่าง แท้จริง การส่งเสริมการขายโดยการแถมสินค้าและให้ตัวอย่างน้ำยาไว้ทดลองใช้เป็นสิ่งที่ กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญมากที่สุด การทำโฆษณาประชาสัมพันธ์ โดยการใช้ผ่านสื่อ วารสาร ทางการแพทย์ แคตตาล็อค หรือแผ่นพับ มีความสำคัญน้อยมากในการช่วยตัดสินใจซื้อ ผลการวิจัยด้านพฤติกรรมการเลือกซื้อน้ำยาล้างเครื่องมือแพทย์ กลุ่มตัวอย่างมี พฤติกรรมการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์กับพนักงานขายโดยตรง โดยเลือกผลิตภัณฑ์ชนิด Chemical detergent ปริมาณการซื้อเฉลี่ยต่อครั้ง ประมาณ 20,000 – 30,000 บาท ความถี่เฉลี่ยในการซื้อ การเปรียบเทียบระดับความควาดหวังของหัวหน้าหน่วยจ่ายกลางก่อนการตัดสินใจซื้อ และการรับรู้หลังจากใช้น้ำยาล้างเครื่องมือแพทย์ยี่ห้อ “deconex” มีความแตกต่างกันโดยการ รับรู้หลังจากใช้ผลิตภัณฑ์มีความพึงพอใจมากกว่า
University of the Thai Chamber of Commerce
Address: BANGKOK
Email: library@utcc.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Created: 2008
Modified: 2553-08-10
Issued: 2010-06-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: RES 658.8342 R257a
eng
Spatial: กรุงเทพมหานคร
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 211650.pdf 1.17 MB135 2025-03-09 11:13:08
ใช้เวลา
0.035488 วินาที

Rawissada Apiraksutanon
Title Contributor Type
An Analysis of determinants of purchasing decision and customer satisfaction on the medical devices cleaning solution of the hospital in Bangkok area
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Rawissada Apiraksutanon
Thasana Boonkwan
Somchai Harnhirun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thasana Boonkwan
Title Creator Type and Date Create
Effect of advertising to decision making : a case study of enrolling an international MBA program in Thai private universities
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Siriporn Kongumpaisub
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of determinants of purchasing decision and customer satisfaction on the medical devices cleaning solution of the hospital in Bangkok area
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Somchai Harnhirun
Rawissada Apiraksutanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting export performance of garment industry in Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Somchai Harnhirun
Piyaporn Chaichannarong
ปิยพร ชัยชาญณรงค์
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Inbound tourism destination strategy : a case study of the ancient city of Myanmar Bagan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
ธิง ยู่ ยู่ ไล;Thasana Boonkwan
Thin Yu Yu Hlaing
ธิง ยู่ ยู่ ไล
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship between economic value added and stock price returns in Thai energy sector
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Kittiphun Khongsawatkiat;Thasana Boonkwan
Peng Fang-Fang
เพ็ง ฟาง ฟาง
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Study of intention to export of entrepreneurs in Myanmar
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Yin Yin Thet
ยิน ยิน เธ็ท
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competitiveness analysis of palm oil products in Indonesian state-owned enterprises
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
University of the Thai Chamber of Commerce;Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Nahadi Bin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated model of supply chain performance management : casy stude of Thitilert Wattana manufacturing
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Ungul Lapthaned;Thasana Boonkwan
Sutee Damrongsupakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of consumer perception on corporate social responsibility activities between Thai and Multinational companies
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Panatda Jaikhiandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Test of the Fama French three factor model in Stock Exchange of Thailand in energy sector
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Kittiphun Khongsawatkiat
Manatsanan Srimarksuk
มนัสนันท์ ศรีหมากสุก
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fama and French model in property development sector : the evidence from Stock Exchange of Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Kittiphun Khongsawatkiat
Rathawan Limthawaranun
รัฐวรรณ ลิ่มถาวรานันต์
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Determinants of forward premium of Thai baht against Japanese yen
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Kittiphun Khongsawatkiat
Dusit Jiraworakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Risk and return between family and non family :$blisted companies in Information and Communication Technology (ICT) sector before and after September 19th, 2006
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Dhanadeach Wongakanist
ธนาเดช วงศ์อกนิษฐ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competitive strategies of China's pharmaceutical industry
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Liu, Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applied research on the capital asset pricing model evidence from Stock Exchange of Thailand in property development sector
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Kittiphun Kongsawatkiat;Thasana Boonkwan
Kullapassorn Punsak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Competitive analysis on garment industry in Cambodia under free trade environment
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Yin Yanno
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of international brand in increasing customer value a case study of Bata
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Thummaporn Chotpuncharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Market entry decision and risk analysis :$ba comparison between large and medium to small Japanese's electronic companies in Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Thanawan Rangyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Key determinant factors of pharmaceutical industry in Thailand under the FTA Thailand-U.S.A.
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Suphalux Saktontai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Comparison of buying factors on grocery private brands
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Paitoon Chetthamrongchai;Thasana Boonkwan
Kroekrit Atchariyaworapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Determinant of the factors affecting foreign direct investment (FDI) flow to Sri Lanka and its impact on the Sri Lankan economy
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Don Anura Wickramasinghe
วิทยานิพนธ์/Thesis
Risk and return between family and non family listed companies in Information and Communication Technology (ICT) sector before and after September 19th, 2006
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Dhanadeach Wongakanist
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of advertising to decision making : case study of enrolling an international MBA program in Thai private universities
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan
Siriporn Kongumpaisub
วิทยานิพนธ์/Thesis
Somchai Harnhirun
Title Creator Type and Date Create
An Analysis of determinants of purchasing decision and customer satisfaction on the medical devices cleaning solution of the hospital in Bangkok area
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Somchai Harnhirun
Rawissada Apiraksutanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting export performance of garment industry in Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Thasana Boonkwan;Somchai Harnhirun
Piyaporn Chaichannarong
ปิยพร ชัยชาญณรงค์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competitiveness analysis of palm oil products in Indonesian state-owned enterprises
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
University of the Thai Chamber of Commerce;Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Nahadi Bin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of consumer perception on corporate social responsibility activities between Thai and Multinational companies
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Panatda Jaikhiandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
ความสัมพันธ์เชิงเหตุภาพระหว่างการส่งออกและความเจริญเติบโตทางเศรษฐกิจ
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Somchai Harnhirun;Chomporn Somrang
พิสุทธ์ ตติรัตน์
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Analysis of international brand in increasing customer value a case study of Bata
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Somchai Harnhirun;Thasana Boonkwan
Thummaporn Chotpuncharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,694
รวม 2,695 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 14,781 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1 ครั้ง
รวม 14,789 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33