แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of phrase-spaced reading to teach reading comprehension
การสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยวิธีอ่านตามวลี

Organization : Ubon Rachathani University. Major in Teaching English As Foreign Language
LCSH: English language -- Study and teaching -- Research
LCSH: English language -- Terms and phrases -- Research
LCSH: Reading comprehension -- Research
Classification :.LCCS: LB
Abstract: The purpose of this study was to analyze errors of Thai English teachers' writing. The subjects were 20 Thai English teachers from seven secondary schools in Muang and Warinchamrab districts, Ubon Ratchathani province, and narrative writing was used as an instrument. The study focused on the basic English structures, which include tenses, punctuation, singular VS plural nouns, subject-verb agreement, and fragments. The frequency of each error was determined and analyzed. Then some possible explanations to account for those errors were given. The results revealed that Thai English teachers had problems in all aspects of the basic English structures and the levels of the problems were respectively significantly different. It was also found that the subject teachers made quite many errors besides the focused ones in their compositions. Such errors included diction, prepositions and articles. The L1 influenced most errors.
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อวิเคราะห์ข้อผิดพลาดในการเขียนภาษาอังกฤษของครูผู้สอนภาษาอังกฤษในระดับชั้นมัธยมศึกษา กลุ่มประชากรตัวอย่างในการศึกษาครั้งนี้ได้แก่ครูผู้สอนภาษาอังกฤษโรงเรียนมัธยมศึกษาในอำเภอเมืองและอำเภอวารินชำราบ จังหวัดอุบลราชธานี จำนวน 20 คน โดยมีการเขียนเล่าเรื่องเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล หัวข้อสำคัญที่ศึกษาได้แก่โครงสร้างพื้นฐานของภาษาอังกฤษซึ่งประกอบด้วย tenses,เครื่องหมายวรรคตอน, นามเอกพจน์-พหูพจน์, subject-verb agreement และ fragments วิธีการศึกษาได้จำแนกหาความถี่ของข้อผิดพลาดที่พบแล้วทำการวิเคราะห์ หลังจากนั้นจึงอภิปรายถึงสาเหตุที่เป็นไปได้ของข้อผิดพลาดเหล่านั้นผลของการศึกษาพบว่าครูผู้สอนภาษาอังกฤษในระดับชั้นมัธยมศึกษา มีข้อผิดพลาดในการเขียนเกี่ยวกับเรื่องโครงสร้างพื้นฐานของภาษาอังกฤษทุกประเภทที่ศึกษาและระดับปัญหาของข้อผิดพลาดเหล่านั้นแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญเรียงตามลำดับ นอกจากนี้ครูภาษาอังกฤษยังมีข้อผิดพลาดในการเขียนนอกเหนือจากหัวข้อที่ศึกษาอีกเป็นจำนวนค่อนข้างมาก ตัวอย่าง เช่น ข้อผิดพลาดในการเลือกใช้คำ บุพบท และการใช้ articles อิทธิพลของภาษาแม่เป็นสาเหตุของข้อผิดพลาดส่วนใหญ่
Ubon Rajathanee University. Instructional Resources Center
Address: อุบลราชธานี (Ubon Ratchathani)
Role: Independent Study Advisor
Created: 2547
Modified: 2550-05-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: LB K96U
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Ubon Ratchathani University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 th-abstract.pdf 0 Byte42016-06-28 12:29:31
2 en-abstract.pdf 0 Byte32016-06-28 12:29:31
3 chapter1-introduction.pdf 0 Byte42020-03-17 15:03:42
4 chapter2-literature_review.pdf 0 Byte22016-06-28 12:29:31
5 chapter3-methodology.pdf 0 Byte22016-06-28 12:29:31
6 introduction.pdf 0 Byte32016-06-28 12:29:31
7 chapter4-results.pdf 0 Byte42020-03-17 15:04:04
8 chapter5-discussions.pdf 0 Byte22016-06-28 12:29:31
9 chapter6-conclusion.pdf 0 Byte22016-06-28 12:29:30
10 bib.pdf 0 Byte22016-06-28 12:29:30
11 appendix-a.pdf 0 Byte22016-06-28 12:29:30
12 appendix-b.pdf 0 Byte42016-06-28 12:29:30
13 appendix-c.pdf 0 Byte32016-06-28 12:29:32
ใช้เวลา
0.030406 วินาที

KUNOUCH CHANTHASIN
Title Contributor Type
The use of phrase-spaced reading to teach reading comprehension
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
KUNOUCH CHANTHASIN
Saisunee Chaimongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saisunee Chaimongkol
Title Creator Type and Date Create
The use of phrase-spaced reading to teach reading comprehension
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
KUNOUCH CHANTHASIN
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of pictures and gestures on vocabulary retention
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Supaluck Buasap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the jigsaw technique on teaching reading
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Sukanya Puangtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vocabulary acquistion through the context analysis method vs the word form analysis method
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Chongkon Tonsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Use of narratives to teach conjunctive adverbials
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Yaowapa Tiewjaroen
วิทยานิพนธ์/Thesis
English test analysis : Content validity
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Wanphen Chaothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai interference in the use of english adjectives
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
bundit Sakonthavat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of narrative organization by third-year English majors at Ubon Ratchathani Rajabhat University
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Prapatsorn Lawan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of context clues to enhance learners' ability to guess vocabulary meaning from context
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Rattanaporn Krasaekarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of mnemonic strategies on vocabulary retention : total physical response and keyword
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Chutikan Seelakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using pyramid and chain drills to solve english consonant pronunciation problems of second year english majors at the National University of Laos
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Bounsong Phengduang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems of Thai students in comprehending english mathematics
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Thiwaporn Thawarom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problematic news headline structure for second year business english majors, Ubon ratchathani rajabhat university
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Petcharin Boonsanong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using comic strips to promote phrasal verb learning: the case of Mathayom Suksa six students at Thungthoengyingwatana school, Ubon Ratchathani
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Wattana Chanasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning irregular verb forms and meanings through song
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Jeeranai Jung-in
วิทยานิพนธ์/Thesis
Articles used by English and communication freshmen and seniors at the Faculty of Liberal Arts, Ubon Ratchathani University
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Patida Taesungnoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Gender repressentation in fragrance advertisements
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Narttaya Srida
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai interference in english word choice
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Nitirat Utthachat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using phonics instruction to improve single-syllable word reading of the fourth grade students at Ave Maria school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Piengchai Thawarom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effectiveness of phonics instruction on simple word reading of Thai English as a foreign language first graders
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Chirawat Srisawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of information gap activity on grade 5 students vocabulary learning
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Supranee Chuangkan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of Eng Hour phonics instrutional program on Thai grade one students' english literacy : a look at anuban khunhan (SI) school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Napapatch Niyom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of thai first-year Ubon Ratchathai university students problems in the use of aspects in different tenses
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Saisunee Chaimongkol
Ketsiri Dalao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,838
รวม 1,843 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 338,905 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 308 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 123 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 73 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 37 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 339,843 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46